۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۵۸۲۲۲۵
نماینده مجلس:

آموزش عالی سنگ بنای توسعه در کشور است

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش عالی سنگ بنای توسعه در کشور و استان است و مسیری که امروز استان در آن قرار دارد مدیون فعالیت‌های آموزش عالی است.
فلاحتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، فرهاد فلاحتی، نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی عصر امروز در شورای اداری خراسان جنوبی اظهار داشت: باید به بحث آموزش عالی در استان توجه بیشتری شود.

وی گفت: آموزش عالی سنگ بنای توسعه در کشور و استان است و مسیری که امروز استان در آن قرار دارد مدیون فعالیت‌های آموزش عالی است.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توسعه متوازن دانشگاه‌ها مورد توجه قرار بگیرد، افزود:  همچنین توجه به آموزش عالی استان در مقایسه با سایر دانشگاه‌های کشور مدنظر است.

فلاحتی تصریح کرد: دانشگاه‌های نوپا در کشور آماده جهش علمی هستند و می‌توان از ظرفیت و پتانسیل‌های این دانشگاه‌ها استفاده کرد.

وی با بیان اینکه طرح آمایش آموزش عالی منطبق بر آمایش سرزمینی باشد، ادامه داد: باید با انجام طرح آمایش بتوان مشکلات خود را حل کرد و دانشگاه‌ها باید حل کننده مشکلات باشند.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: استان در محصولات استراتژیک ظرفیت خوبی دارد و باید رشته‌هایی در زمینه‌ این محصولات مانند زعفران و زرشک در استان ایجاد شود.

فلاحتی با بیان اینکه ارتباط دانشگاه با صنعت باید قوی‌تر از گذشته باشد، اظهار کرد: همچنین باید تقویت دانشگاه فرهنگیان استان مورد نظر قرار بگیرد و با اولویت مشکلات دانشگاه‌ها حل شود./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات