۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۵۸۲۶۳۱
آيت الله نمازي:

كمك به نيازمندان با اخلاص در عمل و كرامت خانواده های نیازمند باشد

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: کمک به مستمندان و افرد ضعيف زير پوشش کميته امداد امام خميني (ره) بايد با اخلاص در عمل و با کرامت خانواده هاي آن ها انجام شود.
آيت الله نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي سه شنبه شب در ديدار با مدير كل كميته امداد امام خميني(ره) استان اصفهان کمک به ايتام و افراد بي بضاعت را کاري الهي دانست و گفت: شاد کردن قشرهاي مستضعف و محروم جامعه سبب خشنودي خداوند مي شود.

وي افزود: کمک به مستمندان و افرد ضعيف زير پوشش کميته امداد امام خميني (ره) بايد با اخلاص در عمل و با کرامت خانواده هاي آن ها انجام شود.

آيت الله نمازي با اشاره به آياتي از قرآن و رواياتي از ائمه اطهار(ع) و امامان معصوم (ع) اظهار داشت: کار کردن در کميته امداد سبب مباهات است و خداوند نيز اين اقدام نيکو و شايسته را نصيب هر کس نمي کند.

وي گره گشايي از كار نيازمندان را عبادت بزرگي دانست و با اشاره به اينكه احسان و كمك به هم نوع يكي از سرمايه هاي پنهان ناشناخته عمومي است عنوان كرد: فضيلت هيچ عبادتي بالاتر از گره گشايي از کار مردم ضعيف و مستضعف و نيازمندان جامعه نيست.

محمدرضا متين پور مديرکل کميته امداد امام خميني (ره) اصفهان نيز با اشاره به اينكه ۲۳۲ واحد مسکوني خيرساز در نيمه نخست سال جاري در اختيار متقاضيان واجد شرايط قرار گرفته است، گفت: 152 باب از اين واحدهاي مسکوني در شهرها و 80 واحد در روستاهاي استان ساخته شده است.

به گفته وي در مجموع براي ساخت اين واحدهاي مسکوني 68 ميليارد ريال از سوي خيرين مسکن ساز و کميته امداد امام خميني (ره) هزينه شده است.

متين پور از واگذاري 349 واحد مسکوني به مددجويان كميته امداد امام خميني(ره) استان اصفهان تا پايان سال جاري خبر داد و يادآور شد: براي ساخت اين واحدها 165 ميليارد ريال سرمايه گذاري شده است.

به گفته وي، ماهانه 190 ميليارد ريال به يكصد هزار خانوار زير پوشش اين نهاد در استان اصفهان به عنوان مستمري پرداخت مي شود که براي درمان اين تعداد خانوار تحت پوشش 30 ميليارد ريال هزينه مي شود.

علي ساغرچي مدير عامل انجمن خيرين مسکن ساز کاشان نيز با اشاره به اينكه در نيمه نخست سال جاري 55 واحد مسکوني به متقاضيان واجد شرايط در كاشان واگذارشده است، گفت: 50 واحد مسکوني خيرساز ديگر تا پايان امسال آماده بهره برداري و به متضاضيان واگذار مي شود.

وي يادآور شد: از سال 1390 تاکنون 300 واحد مسکوني از سوي خيرين مسکن ساز كاشان ساخته شده و در اختيار مددجويان کميته امداد امام خميني (ره) شهرستان كاشان قرار گرفته است./1307/پ203/ب1

ارسال نظرات