۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۵۸۲۷۹۷
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران:

حفظ و تقویت کارآمدی نظام رسالت امروز حوزه های علمیه است

حجت الاسلام غفاری با تأکید بر این که هدف اصلی همه مراکز و پایگاه های مهم دینی و فرهنگی کشور باید حفظ اسلام و انقلاب باشد، گفت: ظرفیت های بسیاری در این مراکز مهم وجود دارد که باید شناسایی و در جهت تقویت کارآمدی نظام اسلامی بهره گرفته شود.
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام علی غفاری، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران امروز در دیدار مسؤول کانون های فرهنگی مساجد استان از کانون های فرهنگی مساجد به عنوان محور و پایگاه فرهنگی و دینی در مساجد یاد کرد و گفت: این مراکز ظرفیت های ارزشمندی برای تقویت برنامه های دینی و فرهنگی محسوب می شوند.

وی در ادامه سخنان خود به ظرفیت بالای حوزه های علمیه در نشر و گسترش معارف دینی در جامعه اشاره کرد و افزود: باید بیشتر از ظرفیت و توان طلاب و فارغ التحصیلان حوزه در بخش های فرهنگی جامعه استفاده شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با اشاره به این که فارغ التحصیلان حوزوی به عنوان متخصصان عرصه دینی می توانند نقش بسیار مهمی را در رشد و تعالی دینی و معنوی جامعه ایفا کنند، خاطرنشان کرد: هر چه میزان حضور این متخصصان دینی در جامعه پررنگ تر باشد به طور حتم آثار و برکات فرهنگی و دینی آنها نیز در جامعه بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به این که مساجد و حوزه های علمیه در طول تاریخ مهمترین مراکز ترویج دین و ارزش های معنوی در جامعه بودند، تصریح کرد: در جریان نهضت انقلاب اسلامی نیز نخستین جرقه های آغاز نهضت از حوزه های علمیه و مساجد زده شد و سازماندهی نیروهای انقلابی در این مراکز مهم دینی بود.

حجت الاسلام غفاری با بیان این که امروز نیز نباید از این دو ظرفیت مهم دینی کشور غافل بود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر حوزه های علمیه و مساجد به عنوان دو پایگاه مهم دینی و فرهنگی کشور می توانند نقش بسیار محوری و مؤثری را در مقابله با هجمه های فرهنگی دشمن و همچنین رشد معنوی جامعه ایفا کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در ادامه به تلاش دشمن در جهت ضربه زدن به جایگاه حوزه های علمیه و مساجد اشاره کرد و گفت: همان طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند حوزه مادر نظام است و باید از ظرفیت بالای آن در حفظ انقلاب و نظام اسلامی استفاده شود.

حجت الاسلام غفاری بر ضرورت وحدت و هم افزایی بخش های دینی و فرهنگی کشور به منظور مقابله با توطئه های دشمنان تأکید کرد و افزود: متأسفانه برخی مواقع شاهد موازی کارهای بسیاری در بخش های فرهنگی کشور هستیم که آثار و خروجی خوبی برای جامعه در پی ندارد.

وی با تأکید بر این که هدف اصلی همه مراکز و پایگاه های مهم دینی و فرهنگی کشور باید امروز در درجه نخست حفظ اسلام و انقلاب باشد، خاطرنشان کرد: ظرفیت های بسیار نهفته ای در این مراکز مهم وجود دارد که باید شناسایی و در جهت تقویت کارآمدی نظام اسلامی بهره گرفته شود./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات