۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۵۸۳۵۳۱
حجت الاسلام رجالی:

نخستین شرط شفاعت شباهت انسان به امام است

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان تهران گفت: از آثار و برکات وجود مبارک حضرت سیدالشهدا(ع) شفاعت ایشان است؛ اولین شرط شفاعت این است که شخص شفاعت شونده ویژگی‌هایی شبیه به شفاعت کننده داشته باشد.
رجالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا رجالی تهرانی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی استان تهران در مراسمی که به مناسبت ایام اربعین حسینی در مسجد جامع امام سجاد(ع) برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت این ایام درباره آثار و برکات وجود مبارک امام حسین(ع) در دنیا، برزخ و قیامت، گفت: وجود مبارک حضرت سیدالشهدا(ع) به دلیل شخصیت برتر و جامعی که دارد همواره جذب کننده تمام افراد با گرایش‌های مختلفی است که از نعمات سفره این امام بزرگوار برخوردارند.

وی افزود: هر شخص، با هر نگاه و از هر زاویه‌ای به کربلا و حماسه امام حسین(ع) و شخصیت برجسته این امام بزرگوار نگاه می‌کند شیفته منش و شخصیت ایشان می‌شود و از وجود مبارک امام به اندازه ظرفیت وجودی خود فیض می‌برد.

کارشناس دینی بیان داشت: خیرات و برکات زیادی از لحاظ فردی، اخلاقی، سیاسی و اجتماعی در وجود امام حسین(ع)، در زیارت، تربت و عزاداری و گریه بر ایشان است و افرادی که سالک مسیر ایشان هستند در دنیا، برزخ و قیامت نسبت به سایر افراد برخورداری بیشتری دارند.

وی در ادامه افزود: روایت است مقامی که امام حسین(ع) در پیشگاه خداوند متعال دارد تنها ذره‌ای از آن را انسان‌های عادی و زمینی درک کرده‌اند و آسمانی‌ها به شان و منزلت ایشان بیشتر واقف هستند؛ اهل بیت(ع) جملگی چراغ هدایت و کشتی نجات هستند اما امواجی که در عصر حضرت سیدالشهدا(ع) به وجود آمد بسیاری از انسان‌ها را نجات داد و هنوز هم بعد از سالیان طولانی کشتی امام حسین(ع) به نجات بخشی خود ادامه می‌دهد.

حجت الاسلام رجالی ابراز داشت: برخی افراد معتقدند که امام حسین(ع) چندصد سال پیش قیام کرد و قیام ایشان تمام شد چرا باید ما بعد از گذشت این همه سال عزاداری کنیم و از قیام ایشان بگوییم؛ در جواب این افراد باید گفت امام حسین(ع) هیچ‌گاه تمام نخواهد شد، افراد زیادی در طول تاریخ آمدند و رفتند اما حتی کوچکترین نامی از آنها باقی نمانده و  امام حسین(ع) و راه ایشان همواره ماندگار است.

وی افزود: رمز ماندگاری نام امام حسین(ع)، وصل وجود مبارک ایشان به خداوند متعال است؛ هر آنچه از نفس، مال و... برای رضای خداوند و جلب خشنودی حضرت حق باشد ماندنی است.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی استان تهران بیان داشت: محبت، عشق و ولایت امام حسین(ع) سرد نمی‌شود؛ به فرمایش نبی اکرم(ص) حرارتِ عشق به امام حسین(ع) هیچ‌گاه در قلب مومنان از بین نمی‌رود و هر روز بیشتر می‌شود؛ این روایت نشان می‌دهد که یکی از نشانه‌های ایمان محبت قلبی به امام حسین(ع) است.

حجت الاسلام رجالی اظهار داشت: اگر محبت امام حسین(ع) در قلب کسی باشد در دنیا، برزخ و قیامت از او دستگیری خواهد کرد و نجاتش خواهد داد؛ از آثار و برکات وجود مبارک حضرت سیدالشهدا(ع) شفاعت ایشان است؛ اولین شرط شفاعت این است که شخص شفاعت شونده ویژگی‌هایی شبیه به شفاعت کننده داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شفاعت یعنی ضمیمه شدن یک انسان قدرتمند و معنوی به یک انسانی که در عین حال که ضعف‌هایی دارد یک دسته ویژگی‌های شبیه به امام خود دارد./۹۶۹/پ۲۰۳/ق

ارسال نظرات