۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۴
کد خبر: ۵۸۴۵۲۰
دبير جامعه روحانيت كاشان:

پيامبر اكرم چراغ روشنگر است

دبير جامعه روحانيت كاشان گفت: پيامبر اكرم(ص) يك چراغ روشنگر است كه حق را از باطل جدا مي كند و راه را از بيراهه به ما انسان ها نشان مي دهد.
حجت الاسلام شاه فضل

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام عليرضا شاه فضل در شب شهادت امام حسن مجتبي(ع) و  رحلت پيامبراكرم(ص)، در مسجد امام خميني(ره)، گفت: با اينكه دوره پيامبر دوره جهل و ناداني بود اما خداوند محبت كرده است و بخشي از سيره و زندگي پيامبر اكرم(ص) سينه به سينه و بخش ديگري از طريق كتاب ها و بخشي هم از طريق قرآن به ما منتقل كرده است.

وي افزود: خداوند تمام زواياي زندگي پيامبراكرم(ص) را در قرآن نقل كرده است و اگر كسي بخواهد پيامبر را خوب بشناسد بهترين منبع شناخت خصوصيات و زندگي و اهداف و برنامه هاي پيامبراكرم(ص)در قرآن آمده است.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: خداوند در چندين آيه سوره مباركه احزاب رسالت پيامبراكرم(ص) را به خوبي براي ما بيان كرده است.

وي افزود: خداوند در آيه 45 سوره مباركه احزاب مي فرمايد، ‹‹يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ إِنَّا أَرْسَلْنَاكَ شَاهِدًا وَمُبَشِّرًا وَنَذِيرًا›› در قرآن هم واژه نبي و هم واژه رسول است، آياتي كه با يا ايها النبي شروع مي شود بحث از نبوت و خبررساني است و نخستين رسالت پيامبر شاهد بودن است.

دبير جامعه روحانيت كاشان با اشاره به اينكه خداوند راه ايمان را سخت كرد تا انسانهاي خالص از انسانهاي ناخالص جدا شوند، گفت: بشارت هاي پيامبر مومن را در مسير سخت حفاظت مي كند، از اين رو بشارت دومين رسالت پيامبراكرم(ص) است.

وي افزود: كلمه نذير به معني هشدار است و هشدار به معني ترسانيدن است و ترسانيدن از عذاب الهي، از اين يك جا به فضل الهي بشارت مي دهد و در جاي ديگر به عذاب الهي هشدار مي دهد.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: ما با اجازه خود به دنيا نيامده ايم و براي آمدن به دنيا هم هيچكس نيز از ما اجازه نگرفته است و دنيا هم دو مسير بهشت و جهنم بيشتر ندارد و هيچكس نمي تواند از آمدن به دنيا انصراف بدهد و اكنون كه به دنيا آمده ايم پيامبر از يك طرف بشارت داده اگر عمل صالح داشته باشيد به بهشت مي رويد و از طرف ديگر هشدار داده است اگر عمل صالح نداشته باشيد به جهنم مي رويد.

دبير جامعه روحانيت كاشان گفت: پيامبر اكرم(ص) يك چراغ روشنگر است كه حق را از باطل جدا مي كند و راه را از بيراهه به ما انسانها نشان مي دهد./1307/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات