۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۵۸۵۱۰۲
مدیر حوزه علمیه خراسان:

راه رسیدن به اهداف تربیتی تنظیم برنامه و تربیت نیروهای متناسب است

حجت الاسلام والمسلمین عاملی راه رسیدن به اهداف تربیتی را تنظیم برنامه و تربیت نیروهای متناسب دانست و گفت: در عین حال نیاز آموزش مبتنی بر پژوهش است که حرف اول را می زند و آموزش و پرورش نیاز دارد تا در زمینه های مختلف نیروی انسانی ماهر تربیت کند که اقدامات تحولی محقق شود.
مصباح عاملی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید مصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان در دوازدهمین هم اندیشی سالانه همکاری های حوزه و آموزش و پرورش در مشهد که امروز 22 آبان در محل مجتمع فرهنگی اقامتی نیایش برگزار شد، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره تربیت، گفت: در این راستا نیاز است تا منظومه تعلیمی و تربیتی طراحی شود و تعریف تحول و توسعه و تعمیق با محور تربیت بازخوانی شود.

وی در ادامه با اشاره به تعریف حوزه تحولی اظهار کرد: در واقع حوزه تحولی، حوزه پاسخگویی در چهار عرصه درون حوزوی، تربیت، تقویت و توانمند کردن روحانیان است.

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه پاسخگویی به نیازهای جامعه، نظام اسلامی و پاسخگویی به نیازهای بین المللی و حضور در این عرصه موضوع حرکت احیاگری قشر احیاگر جامعه است، بیان داشت: از طرفی دیگر این امر مسأله نظام است و این قشر کسانی هستند که در عرصه های دانشی و بینشی و بین الملل باید حضور پیدا کنند که این افراد حوزه های علمیه را تشکیل می دهند.

وی در ادامه با اشاره به تشکیل قرارگاه هیأت اندیشه ورز که پاسخگو در عرصه های چهار گانه است، تصریح کرد: در این راستا نیاز به تنظیم برنامه جامع و کارآمد و تربیت نیروهای انسانی برای ورود به عرصه های مختلف دانشی است.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی راه رسیدن به اهداف تربیتی را تنظیم برنامه و تربیت نیروهای متناسب دانست، گفت: در عین حال نیاز آموزش مبتنی بر پژوهش است که حرف اول را می زند و آموزش و پرورش نیاز دارد تا در زمینه های مختلف نیروی انسانی ماهر تربیت کند که اقدامات تحولی محقق شود./934/پ203/ب1

ارسال نظرات