۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۵۸۵۳۸۸
حجت الاسلام بیگلری:

اطاعت از ولی امر مسلمین جهان در زمان غیبت واجب است

استاد حوزه علمیه همدان گفت: در زمان غیبت امام زمان (عج) همه عالم چشم به راه ایشان هستند تا جهان را نجات دهند و در این زمان وظیفه مسلمانان اطاعت از ولی امر مسلمین جهان است که پرچم را به صاحب اصلی خود تحویل دهند.
مراسم عزاداری شهادت امام حسن عسگری که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان مراسم عزاداری شهادت امام حسن عسگری که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان مراسم عزاداری شهادت امام حسن عسگری که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان مراسم عزاداری شهادت امام حسن عسگری که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان مراسم عزاداری شهادت امام حسن عسگری که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان مراسم عزاداری شهادت امام حسن عسگری که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان حجت الاسلام حسن بیگلری از اساتید حوزه علمیه همدان صبح امروز در مراسم عزاداری شهادت امام حسن عسکری که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد با اشاره به رفتار اهل بیت بعد از رحلت پیامبر خاطر نشان کرد: اولین ماموریت اهل بیت پس از رحلت پیامبر حفظ دین خدا بود.

وی ادامه داد: این دوره که از زمان امام علی (ع) شروع شد اصلی ترین وظیفه ائمه حفظ دین اسلام بود چرا که دستگاه ابلیس تمام توان خود را برای از بین بردن دین قرار داده بود.

حجت الاسلام بیگلری با اشاره به جعل احادیث پیامبر در آن دوران یادآور شد: ماموریت امام علی (ع)، حضرت زهرا(س) و فرزندان عزیزشان این بود که از تحریف دین اسلام جلوگیری کنند که در نهایت امام حسین (ع) با شهادتشان تثبیت کننده دین حق خداوند شدند.

وی تاکید کرد: این دوره از تاریخ تمام تلاش حول محور حراست از دین بود که در نتیجه عده ای که خود را به خواب غفلت زده بودند پس از شهادت سیدالشهدا بیدار شدند.

این استاد حوزه علمیه همدان به مظلومیت اهل بیت (ع) پرداخت و گفت: بسیاری از مردم علیرغم وجود نشانه ها و رشادت های ائمه بزرگوار بازهم دین را انکار می کردند اما با دیدن مظلومیت اهل بیت به اسلام روی اوردند.

وی دوره بعدی را دوره فرهنگ سازی نامید و تصریح کرد: در این دوره که فرقه های انحرافی بسیاری در حال رشد بودند ائمه از امام زین العابدین (ع) به بعد وظیفه تربیت مردم را بر عهده داشتند.

حجت الاسلام بیگلری با بیان اینکه فرهنگ سازی باید در بستر ولایت انجام گیرد اظهار داشت: اگر بخواهیم تربیت شکل گیرد باید آن را در بستر دین دین و ولایت گسترش دهیم.

این استاد حوزه علمیه همدان گفت: وهابیت و دیگر فرقه های انحرافی از آن جهت دارای روسای بی تقوایی هستند که از نور ولایت بهره ای نبرده اند.

وی قدرت گرفتن اسلام شیعی را ره آور دوره بعدی عنوان کرد و افزود: دوره سوم  یعنی از زمان امام رضا (ع) و تا امام حسن عسکری (ع) را دوره قدرت گرفتن و گسترش شیعه باید دانست.

حجت الاسلام بیگلری ادامه داد: در دوره سوم هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی شیعه در حال گسترش بود و عمده مباحثی که در آن زمان مطرح بود در زمینه معرف امام شناسی بود.

وی خاطر نشان کرد: در این دوره بود که مردم ظرفیت دریافت برخی از حقایق را پیدا کرده بود و اماده پذیرش دعاهایی همانند جامعه کبیر شدند.

این استاد حوزه علمیه همدان در آخر یادآور شد: آخرین دوره نیز غیبت امام زمان (عج) است که همه عالم چشم به راه ایشان می باشد تا جهان را نجات دهند و در این زمان وظیفه مسلمانان اطاعت ولی امر مسلمین جهان است که ان شاءالله پرچم را به صاحب اصلی خود تحویل دهند./۹۷۹/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات