۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۵۸۵۵۱۵
امام جمعه پاکدشت:

دوری از کتاب، ضلالت آور است

امام جمعه پاکدشت با بیان اینکه کتاب نور است، گفت: اگر نور نباشد، ظلمات همه جا را در بر می گیرد، کتاب نور هدایت است و نخواندن آن ضلالت می آورد.
حسن لزومی پاکدشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسن لزومی امام جمعه شهرستان پاکدشت در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه کتاب استان تهران که به میزبانی شهرستان پاکدشت برگزار شد، در تبیین آداب شب آغاز امامت امام زمان(عج) اظهار داشت: برخی در پایان روز شهادت امام حسن عسکری(ع) اقدام به توزیع شیرینی کردند که این کار صحیح نیست، بیشتر باید مراقب خود باشیم تا در ذائقه بچه شیعه ها به بهانه امامت مشکلی ایجاد نشود.

مؤسس حوزه علمیه پاکدشت با بیان اینکه در عالم معنا سن طولانی معنا ندارد، افزود: عمر طولانی از معجزات خداوند است هرچند برای ما انسانها پذیرفتن آن دشوار است؛ حضرت خضر(ع) و حضرت عیسی(ع) طولانی ترین عمرها را دارند که هنوز هم در قید حیات هستند و امام عصر(عج) نسبت به آنها کمترین سن را دارند که تنها حدود 13 قرن از عمر مبارکشان می گذرد.

رییس شورای فرهنگی عمومی شهرستان پاکدشت درباره هفته کتاب و کتاب خوانی بیان کرد: هرچقدر با کتاب مأنوس باشیم و کتاب را در زمینه های مختلف همراه خود کنیم سبب تعالی جسمی و روحی خود و جامعه می شویم و کشوری با این مشخصات قطعاً پیشرفت های بی شماری نصیبش می شود.

وی با توجه به هجمه های فرهنگی عصر حاضر در فضای مجازی ابراز کرد: امروز دنیای مجازی بر همه شئونات زندگی سیطره پیدا کرده است، با توسعه کتاب و کتابخوانی در جامعه، مردم را بیشتر از گذشته آگاه کنیم و یقین داشته باشیم که در مسیر رشد و تعالی انسانی، برای خود و خانواده و جامعه  گام های مؤثری برداشته ایم.

نماینده ولی فقیه در پاکدشت با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب گفت: این واقعه مهم علمی استان تهران امروز به میزبانی پاکدشت انجام شد که جای بسی خرسندی است، کتاب نور است اگر نور نباشد، ظلمات همه جا را در بر می گیرد.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: کتاب مجازی خوب است اما ورق زدن کتاب موضوعی بسیار مهم است مانند کتاب قرآن کریم که در هنگام تلاوت به کلمات نورانی آن نگاهی بیندازیم و آن را با آرامش تلاوت کنیم.

حجت الاسلام لزومی در پایان افزود: کشورهای پیشرفته کتاب را هیچگاه حذف نکرده اند، کتاب نور هدایت است و نخواندن آن ضلالت می آورد؛ همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، کتاب خواندن برای یک ملت فرضیه است./804/پ203/ب1

ارسال نظرات