۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۷
کد خبر: ۵۸۶۱۰۱
عضو جامعه روحانیت مبارز:

وحدت مسلمانان جزء اصول اسلامی است

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: وحدت مسلمانان جزء اصول اسلامی است و پیامبراکرم(ص) وقتی وارد مدینه شدند نخستین کاری که انجام دادند، قبائل مختلف را گرد هم جمع کردند و عقد اخوت را در میان مسلمانان خواندند.
ابراهیمی

حجت الاسلام حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، اظهار داشت: وحدت مسلمانان جزء اصول اسلامی است و پیامبراکرم(ص) وقتی وارد مدینه شدند نخستین کاری که انجام دادند، قبائل مختلف را گرد هم جمع کردند.

وی گفت: پیامبراکرم(ص) در میان مسلمانان وحدت ایجاد کردند و عقد اخوت را میان مسلمانان پایه‌ریزی کردند و هر دو مسلمان با هم برادر شدند و خود پیامبراکرم(ص) نیز با امام علی(ع) عقد اخوت را برقرار کردند.

عضو جامعه روحانیت مبارز افزود: سیره نبی اکرم(ص) زیربنای وحدت است و پیامبر همواره مسلمانان را از اختلافات بر حذر می‌داشتند و یکی از دلایل پیروی مسلمانان نیز همین وحدت بوده است.

حجت الاسلام ابراهیمی تصریح کرد: اگر مسلمانان با هم نبودند نمی‌توانستند در مقابل مشرکان مقاومت کنند و امروز هم نیز جریان کفر نمی‌خواهد اسلام وجود داشته باشد و علیه اسلام توطئه انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: اگر تمام جمعیت یک میلیارد و 500 میلیون نفر مسلمان در جهان با هم باشند و مراودات علمی را برقرار کنند دوباره اسلام همان عزتی که در اوایل اسلام داشت را به دست می‌آورد.

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه قرآن می‌فرماید اگر اختلاف و تفرقه داشته باشید، ضعیف و ناتوان می‌شوید، خاطرنشان کرد: امروز دشمنان در میان کشورهای اسلامی تفرقه ایجاد می‌کنند و از این تفرقه نیز استفاده می‌کنند.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه دشمنان منافع مسلمانان را می‌مکند، اظهار کرد: محور وحدت در میان مسلمانان، قرآن، کعبه و ائمه اطهار(ع) است و اگر مسلمانان مانند جریان اربعین با اتحاد و انسجام در کنار هم قرار بگیرند امت واحده اسلامی تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران، پرچم وحدت را برداشته و بنیانگذار آن نیز امام راحل و مقام معظم رهبری هستند، افزود: سنی آمریکایی و تشیع انگلیسی به نحوی با تحریکات مستکبران مرتبط هستند و چه بخواهیم و چه نخواهیم افرادی که گرایش به اسلام آمریکایی، تشیع انگلیسی و اختلافات تکفیری دارند، اقدامات توطئه‌گرانه انجام می‌دهند و در میان مسلمانان تفرقه ایجاد می‌کنند.

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: در رأس تمام این‌ها، آمریکا اختلافات را پایه‌ریزی می‌کند و امروز انگلیس و آمریکا هر دو در کنار هم به دنبال اختلاف‌افکنی هستند از این رو باید مسلمانان هوشیار و آگاه باشند و دوست و دشمن را از هم جدا کنند./9314/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات