۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۵۸۷۰۷۰

رییس مجمع علمای صور لبنان قطع شبکه المسیره یمن را محکوم کرد

رییس مجمع علمای صور لبنان قطع شبکه ماهواره ای المسیره یمن تحت فشارهای سعودی و امارات را محکوم کرد.
شیخ علی یاسین رییس جمعیت علمای صور لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی یاسین رییس مجمع علمای صور لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته وضعیت اقتصادی و اجتماعی این کشور را خطرناک توصیف کرد و گفت: مشکلات لبنان هر روز افزایش پیدا می کند و نخبگان اقتصادی و اجتماعی بارها نسبت به آفات و خطرات آن ها هشدار داده اند. ادامه مشکلات لبنان موجب شده است که بر میزان فقرا و نیازمندان این کشور افزوده شود.

حجت الاسلام شیخ علی یاسین تصریح کرد: باید علیه گرسنگی و دزدی بیت المال قیام و مشکلات مردم که دولت نسبت به حل آن ها عاجز است را حل و فصل کرد.

وی ادامه داد: حضور مردم در خیابان ها جهت دفاع از کشور، قیام علیه مسؤولینی است که این کشور را به وضعیت کنونی دچار ساخته اند.

رییس مجمع علمای صور لبنان قطع پخش شبکه ماهواره المسیره یمن در نایل ست را به شدت محکوم کرد و بیان داشت: این اقدام نشان دهنده نقض آزادی رسانه هاست.

نایل‌ست سه روز پیش پخش برنامه‌های المسیره مباشر را تحت فشارهای سعودی و امارات برای دومین بار قطع کرد، نایل‌ست چهارم ماه جاری میلادی هم پس از دریافت یک میلیون دلار تسلیم فشارهای متجاوزان شد.

از آغاز تجاوز نظامی سعودی و امارات به یمن در چهار سال گذشته،‌این نهمین بار است که پخش برنامه‌های المسیره از سوی ماهواره نایل‌ست قطع می‌شود.

شبکه المسیره به بینندگان خود اعلام کرد که می‌توانند پخش برنامه‌های این شبکه یمنی را در ماهواره روسی(AM44 » دنبال کنند.

رسانه‌های مستقل و آزاد با محکوم کردن این اقدام خصمانه ماهواره نایل‌ست که تحت فشارهای رژیم سعودی و حامیان و متحدانش صورت گرفته است، با شبکه المسیره ابراز همبستگی کردند.

ارسال نظرات