۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۵۸۷۲۹۸
کارشناس آمریکایی:

ترامپ برای گسترش نژادپرستی تلاش می کند

یک کارشناس آمریکایی با تاکید بر سابقه ترامپ در نژادپرستی گفت که منصب ریاست جمهوری، فرصتی مناسب برای ترامپ جهت ادامه سیاست های نژادپرستانه است.
ترامپ کوشنر نتانیاهو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در زندگی شخصی خود سابقه ای طولانی در نژادپرستی داشته و در حال حاضر که وی رییس جمهور آمریکا شده است، ابزارهای بزرگتری برای اقدام در راستای مواضع نژادپرستانه خود دارد.

ترامپ اعلام کرده است در صورتی که کنگره بودجه 5 میلیاردی ساخت دیوار بین آمریکا و مکزیک را تایید نکند، وی کاملا مصمم است که دولت فدرال را تعطیل اعلام کند.

وی در گفت و گویی با نشریه پالیتیکو (Politico) اعلام کرد که بودجه 5 میلیاردی مد نظر وی، تنها برای ساخت دیوار حائل با مکزیک بوده و برای سایر تدابیر امنیتی پیرامون مرز مکزیک، بودجه بیشتری نیاز است.

وی همچنین به پالیتیکو گفت: برای اصلاحات درباره موضوع مهاجرت، مواجهه با رویاپردازان [آنانی که برای رسیدن به «رویای آمریکایی» به آمریکا مهاجرت می کنند] و جوانانی که از زمان کودکی به طور غیر قانونی وارد آمریکا شده اند، همکاری زیادی با کنگره نیاز نیست.

مرز مکزیک و آمریکا (عکس از پالیتیکو)

میلاس هوئینگ، تحلیلگر و فعال سیاسی آمریکایی در این باره اعلام کرد: تهدید ترامپ به تعطیلی دولت در صورت عدم موافقت کنگره با بودجه پیشنهادی جهت ساخت دیوار در مرز مکزیک، بار دیگر نشان از تلاش وی جهت گسترش ایدئولوژی نژادپرستانه اوست.

وی افزود: این دیوار که مردم آمریکا و رنگین پوستان جنوب را از هم جدا می کند، دستاویز ترامپ برای جمع کردن رأی در مبارزات انتخاباتی بود اما سابقه شخصی ترامپ در نژادپرستی بسیار طولانی است و وی حالا به عنوان رییس جمهور، ابزار قدرتمندتری دارد.

نامزد سابق «حزب سبز» برای نمایندگی در کنگره آمریکا گفت: در گذشته رفتار نژادپرستانه ترامپ به عنوان صاحب‌خانه و سوء استفاده وی از مستاجرها دیده می شد. حدود سال 1973، دونالد ترامپ و پدرش که عضو گروه نژادپرستانه کوکلوس کلان بود، به دلیل رفتار نژادپرستانه علیه سیاه پوستان، در دادگاه فدرال آمریکا مورد پیگرد قانونی قرار گرفتند. ترامپ در سال 1989، به دلیل ایراد اتهام تجاوز به پنج سیاه پوست در پارک مرکزی نیویورک، متهم شناخته شد و زمانی را در زندان گذراند و حدودا در سال 2011 بود که وی تئوری نادرست «برثر» را مطرح کرد که در آن عنوان می شد که باراک اوباما متولد کنیا است.

این کارشناس آمریکایی افزود: حالا که ترامپ رییس جمهور شده است، ابزارهای به مراتب قوی تری در اختیار دارد. مشاهده می کنیم که وی ارتش را به مرز مکزیک می فرستد تا از ورود پناهجویان جلوگیری کند، امری که به نوبه خود نقض قوانین حقوق بین الملل است. اخیرا نیز «ارتش او» با گاز اشک آور به زنان و کودکان در مرز مکزیک حمله کردند که مورد دیگری از نقض قوانین حقوق بین الملل به شمار می آید.

هوئین افزود: تهدید اخیر مبنی بر تعطیلی دولت در صورت عدم توافق کنگره با بودجه دیوار مرزی با مکزیک، نشان می دهد که تا چه اندازه ترامپ در مساله مبارزه با مقوله مهاجرت جدی است و هر چند مخالفت های موفقی علیه درخواست ترامپ انجام شده است، وی تاکنون حمایت برخی از دموکرات ها نظیر سناتور شومر از نیویورک را برای بودجه دیوار مکزیک به دست آورده است.

کارشناس آمریکایی گفت: ترامپ برای بودجه دیوار مکزیک، تهدید به تعطیلی دولت کرده است اما با تحقیقات مولر درباره ترامپ، خانواده و دوستان وی، گویا وی احساس می کند که برای فرافکنی، مجاز به انجام هر کاری خواهد بود.

رابرت مولر «Robert S. Mueller» مامور وزارت دادگستری آمریکا برای بررسی پرونده نفوذ روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶، (تصویر راست)
مایکل کوهن «Michael Cohen»، وکیل سابق ترامپ

یک هفته بعد از آن که ترامپ، جیمز کومی «James Comey» رییس اف بی آی را به دلیل بررسی نفوذ روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016، از کار برکنار کرد، رابرت مولر «Robert S. Mueller» از سوی وزارت دادگستری آمریکا مامور بررسی این پرونده شد.

ترامپ در ابتدا مدعی شد که اخراج جیمز کومی به دلیل بی کفایتی وی بوده است اما بعدا در گفت و گویی با ان بی سی اعلام کرد که دلیل اخراج کومی پرونده نفوذ روسیه در انتخابات بوده است.

هفته پیش مایکل کوهن «Michael Cohen»، وکیل سابق ترامپ با مولر به توافق رسید و در مورد اظهارات نادرست در زمان شهادت در کنگره در مورد روابطش با روسیه در زمان مبارزات انتخاباتی، مقصر شناخته شد./847/ب

امیر رحیمیان

ارسال نظرات