۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۵۸۷۴۴۶
با حضور قائم مقام معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه؛

شورای پژوهش حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی تشکیل جلسه داد

نشست شورای پژوهش حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با حضور قائم مقام معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه در امور استان‌ها در تبریز برگزار شد.
شورای پژوهش حوزه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام اسحاقی،‌ قائم مقام معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه در امور استان‌ها شب گذشته در نشست شورای پژوهش حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت پژوهش در نظام آموزشی حوزه های علمیه اظهار داشت: پژوهش‌ها حوزوی باید پاسخگوی نیاز جامعه باشند.

وی با اشاره به این‌که ابتلا به روزمرگی در حوزه منجر به عدم توجه به پژوهش‌های عمیق و ماندگار شده است، خاطرنشان کرد: پژوهش در حوزه نباید تنها در نگارش مقاله خلاصه شود، ظرفیت‌های مهمی در حوزه علمیه آذربایجان و بناب وجود دارد که اگر مورد توجه قرار گیرند، طلابی فاضل و پژوهشگر تحویل جامعه خواهند داد.

حجت الاسلام اسحاقی با تأکید بر توجه به پژوهش‌های گروهی گفت: این امر در برخی مدارس علمیه شهرستانی به بهترین شکل ممکن پیگیری می شود، اما متأسفانه در برخی مراکز نه تنها چنین پژوهش‌هایی را شاهد نیستیم، بلکه دریغ از تدوین تحقیق‌های ساده که گاه در مقاله‌نویسی خلاصه می‌شود.

قائم مقام معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه در امور استان‌ها با بیان این‌که اجرایی شدن پژوهش‌های میدانی راهگشای برخی از معضلات کنونی جامعه است، افزود:‌ مأموریت‌ها و پروژه‌های زیادی قابل جذب و انجام در حوزه است که می‌توان به همت طلاب و اساتید فاضل حوزوی عملیاتی کرد.

وی خواستار ورود حوزه های علمیه در عرصه پژوهش‌هایی با موضوعات فقه حکومتی شد و افزود: حوزه توان پاسخگویی و تبیین چنین پژوهش‌هایی را دارد، اکنون که در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران قرار داریم، باید دستاوردهای انقلاب احصاء و به مردم ارائه شود.

حجت‌الاسلام اسحاقی در بخش دیگری از سخنان خود نیازشناسی موضوعات و مشکلات روز جامعه، راه‌اندازی انجمن‌های علمی استانی، برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی و انتشار نشریه علمی،‌ پژوهشی و ترویجی در استان آذربایجان‌شرقی را مورد تأکید قرار داد و گفت: تعامل شورای پژوهشی حوزه با نهادهای همسو با مأموریت‌های تعریف شده نیز ضرورت دارد.

وی با تأکید بر این‌که شورای پژوهشی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی باید با خلاقیت و نوآوری اهمیت پژوهش در مدارس علمیه را نشان دهد، تصریح کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی، همایش‌ها و جلسات هم‌اندیشی با اندیشمندان، نخبگان، پژوهشگران حوزه و دانشگاه و فرهیختگان استانی نیز باید مورد توجه شوراهای پژوهش استان باشد./935/پ۶۰۲/ب۱

ارسال نظرات