۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۴
کد خبر: ۵۸۸۷۰۴
استاد حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

لزوم داشتن برنامه و هدف برای رسیدن به افق جهانی

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که رویکرد امروز جامعه، اجتماعی است، گفت: تمام تلاش ها بر این است که انسان را موجودی مادی نشان دهند این در حالی است که برای رسیدن به یک افق جهانی بسیار بلند باید برنامه و هدف داشته باشیم.
تمدن نوین اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام علی شیروانی، استاد فلسفه حوزه علمیه قم عصر امروز در دومین گردهمایی نقشه راه انقلاب اسلامی که در دانشکده حقوق و علوم انسانی دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: برای رسیدن به نقشه راه باید برنامه ریزی داشته باشیم برای مثال برای ساختن یک خانه باید برنامه ریزی وجود داشته باشد تا کارها از فونداسیون ساختمان شروع شود. 

وی با اشاره به گامهای انقلاب اسلامی برای رسیدن به اهداف بالاتر تصریح کرد: تشکیل انقلاب و نظام اسلامی مدلی بود که مردم انتخاب کردند و بعد از آن موارد، برای رسیدن به تمدنی اسلامی باید دولت و جامعه اسلامی را داشته باشیم. 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: اگر توانسته اید کشور و جامعه اسلامی را تشکیل دهید این موارد مقدمه ای بر تمدن اسلامی می شود که در این حالت دنیا می تواند شما را به عنوان یک تفکر موفق ببیند. 

حجت‌الاسلام شیروانی با بیان این که جوامع برای رشد باید از فرصت ها استفاده کنند، تاکید کرد: باید بستر رشد را فراهم کنیم تا جامعه مسیر را انتخاب کند برای مثال انتخابات ریاست جمهوری امتحانی برای افراد و بهانه ای برای رشد است. 

وی گفت: تعیین دولت مردان، نمایندگان مجلس اسلامی و نمایندگان خبرگان رهبری برای ما امتحانی است که سمت و سو افراد مشخص شود. 

استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: دولت اسلامی دولتی است که زمینه ورود مردم را به کارها فراهم کند، چراکه هر جا صحنه به مردم سپرده شده، کارها پیش رفته است. 

حجت‌الاسلام شیروانی ادامه داد: در مرحله دولت اسلامی چیزی که سب رسیدن تراز مناسب انقلابی و مومن می شود، مردم است؛ چراکه در نهایت مردم محور اصلی جریان انقلاب اسلامی هستند./۹۳۵/پ۶۰۲/ب۱

ارسال نظرات