۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۴:۱۵
کد خبر: ۵۸۸۸۳۴
یادداشت؛

سپر بی‌خاصیت صهیونیست‌ها!

در واکنش به آغاز عملیات صهیونیست‌ها موسوم به «سپر شمال»، حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد: حزب‌الله همواره در شرایط آماده‌باش به سر می‌برد و همه تحرکات دشمن را به‌شدت تحت نظارت قرار می‌دهد... عصر و زمانی که اسرائیل می‌توانست وارد حمله شود و اقدام به عملیات کند به پایان رسیده است.
سپر شمالی اسرائیل حزب الله

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه حمایت در یادداشتی به قلم حسین کنعانی مقدم آورده است:

1. رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه مدعی شد که عملیات گسترده‌ای برای تخریب تونل‌های حزب‌الله لبنان در مرزهای شمالی انجام داده و برای شناسایی این تونل‌ها از سال 2015 تاکنون وقت صرف کرده است. آغاز این عملیات با یک اقدام نمادین همراه بود. «گادی آیزنکوت»، فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی سفر خود را به آلمان لغو کرد، همان‌گونه که نتانیاهو در 22 آبان ماه پس از آغاز عملیات ارتش در خان یونس، سفر خود به پاریس را نیمه‌تمام گذاشت و باعجله به تل‌آویو بازگشت. بنابراین، کلید زدن چنین تحرکاتی در سطح فرماندهان و سیاستمداران صهیونیست، حاکی از این است که آن‌ها می‌خواهند به عملیات بی‌خاصیت و فشل خود، ضریب  داده و آن را بزرگ و شدید جلوه دهند.

در واکنش به آغاز عملیات صهیونیست‌ها موسوم به «سپر شمال»، حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد: «حزب‌الله همواره در شرایط آماده‌باش به سر می‌برد و همه تحرکات دشمن را به‌شدت تحت نظارت قرار می‌دهد... عصر و زمانی که اسرائیل می‌توانست وارد حمله شود و اقدام به عملیات کند به پایان رسیده است و مقاومت امروز توانسته در برابر همه اقدامات دشمن واکنش نشان دهد... ما توانایی مقابله با همه حملات دشمن را داریم و این مسئله در تجاوز اخیر به غزه و جنگ ۳۳ روزه در سال 2006 به اثبات رسیده است.» از این بیانیه می‌توان دریافت که عملیات صهیونیست‌ها، آسیبی به توان تهاجمی و دفاعی حزب‌الله وارد نیاورده و قدرت بازدارندگی مقاومت همچنان حفظ‌شده است که اگر چنین بود، نیازی به مانورهای سیاسی نبود اما نکته مهم‌تری در آن به چشم می‌خورد.

اشاره به توانایی اثبات‌شده حزب‌الله در نبرد تموز برای مقابله با حملات دشمن و اینکه قدرت ورود دشمن به فاز حمله سلب شده از این زاویه قابل‌بررسی است که رزمندگان مقاومت پس از سال 2006، تاکتیک‌های جدیدی برای دفع خطر صهیونیست‌ها در دستور کار خود قرار داده‌اند که شامل گزینه‌های متنوعی در نبرد نامتقارن است. سید مقاومت نیز چندی قبل این موضوع را تصریح و اعلام کرده بود که در صورت حماقت صهیونیست‌ها برای تجاوز به خاک لبنان،‌ از شیوه‌هایی نوین و متفاوت از تاکتیک‌های جنگ 33 روزه رونمایی خواهد شد. از طرفی، اگر نگوییم که مقاومت اسلامی لبنان استفاده از تونل در نبرد با حریف را به‌کلی حذف کرده، اما مسلم است که این شیوه دیگر در اولویت حزب‌الله نیست. به تعبیر «رفعت بدوی»، تحلیلگر امور منطقه، «مقاومت قهرمان و دلیر لبنان با دشمن صهیونیست رو در رو مقابله کرده و در همه موارد آن را شکست داده است؛ ازاین‌رو نیازی ندارد که از تونل‌ها برای مقابله آتی با دشمن بهره ببرد. مجاهدین، روی زمین به‌سوی فلسطین اشغالی درحالی‌که پرچم مقاومت را حمل می‌کنند حرکت می‌کنند تا آن را در سرزمین‌های اشغالی به اهتزاز درآورند.» بنابراین، تحرک نظامی اخیر، ارزش عملیاتی بالایی نداشته و اهداف دیگری در پس آن قرار دارد.

2. نتانیاهو این روزها بدترین دوره سیاسی خود را می‌گذراند. ازیک‌طرف، درگیر پرونده فسادی است که پای همسرش نیز به آن بازشده و از طرفی، کابینه وی متزلزل شده و اعتراضات داخلی علیه وی در جریان است. یکشنبه هفته جاری پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد اسنادی در دست دارد که فساد نخست‌وزیر این رژیم را ثابت می‌کند. بر اساس اعلام روزنامه «جروزالم پست»، مرکز افکار سنجی «گاتمن» در «موسسه دموکراسی» بر پایه یک نظرسنجی اعلام کرده است که نیمی از ساکنان سرزمینی‌های اشغالی بر این باورند که مراکز رهبری رژیم صهیونیستی فاسدند. این فساد را اضافه کنید به مخالفت احزاب کابینه اسرائیل که به دنبال اتحاد برای سرنگونی کابینه و برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی هستند. از طرفی، دیروز هزاران نفر صهیونیست در اعتراض به خشونت و جنایات علیه زنان در تل‌آویو به خیابان‌ها ریختند. این از وضعیت امنیت داخلی؛ شرایط امنیت خارجی به‌مراتب بدتر از آن است!

از سوی دیگر، صهیونیست‌ها مدعی‌اند که قوی‌ترین ارتش غرب آسیا را در اختیار دارند، درحالی‌که از 33 روز تاب‌آوری در سال 2006 به دو روز در ماه گذشته رسیدند و برای آتش‌بس میان آن‌ها با حماس، میانجی فرستادند!! قریب به 500 موشک در نبرد دو روزه آبان ماه شلیک شد و سامانه پدافندی گنبد آهنین باآن‌همه هزینه و موشک‌های چند هزار دلاری، از رهگیری اکثر موشک‌های چند صددلاری مقاومت اسلامی فلسطین ناکام ماند. در سوریه، به‌شدت واهمه دارند که معرکه ادلب فیصله پیدا کند و نیروهای مقاومت از آنجا به بلندی‌های جولان اعزام شوند و بر سرزمین‌های اشغالی مشرف شوند. جبهه سوریه با گل به خودی صهیونیست‌ها اکنون به کانون آسیب‌پذیری قریب‌الوقوع اسرائیل تبدیل‌شده، درحالی‌که پیش از سال 2012 و آغاز جنگ در این کشور، شرایط این‌گونه نبود. لذا تل‌آویو امروز از سه نقطه شمال حیفا تا مرز لبنان، مرز غزه با شهرک‌های صهیونیست نشین و بلندی‌های جولان در معرض خطرات و چالش‌های جدی قرارگرفته که در تاریخ 70 ساله این رژیم جعلی بی‌سابقه است. ازاین‌رو، عملیات تخریب تونل‌ها نمایشی برای فرار روبه‌جلو و منحرف کردن افکار عمومی است تا کمی از دردهای داخلی و خارجی اسرائیل تسکین پیدا کند.

3. از طرفی، این نمایش نمی‌تواند با ارزیابی قدرت منطقه‌ای ایران در دوره تحریمی بی‌ارتباط باشد. وزارت امور خارجه رژیم اشغالگر قدس پس از این حمله اعلام کرد که توافق هسته‌ای موجب شده تا تونل‌های حزب‌الله حفر شوند، درحالی‌که خود صهیونیست‌ها در تناقضی آشکار اعلام کرده بودند که عملیات شناسایی را در اواخر سال 2014 و اوایل 2015 کلید زده‌اند. در این بیانیه ادعاشده بود: «تونل‌های مرزی حزب‌الله، اثبات دیگری از ستیزه‌جویی ایران است که می‌تواند با میلیاردها دلاری که از طریق توافق هسته‌ای به دست آورده، حزب‌الله را تأمین مالی کند». وزارت خارجه این رژیم البته توضیح نداد که ایران اسلامی حدود 40 سال است که در شرایط تحریمی به سر می‌برد و در جنگ 33 روزه هم به‌نوعی تحریم بود ولی اگر بنا به حمایت مالی است، چگونه تل‌آویو با کمک‌های مالی 3.8 میلیارد دلاری سالانه آمریکا نتوانسته حریف یک گروه چریکی شود؟! بنابراین، تل‌آویو به‌احتمال‌زیاد با طرح این موضوع در نظر دارد پاپوشی برای تحریم بیشتر ایران به سبب حمایت از جبهه مقاومت درست کند که صدالبته بی‌فایده و بیهوده است.

نکته پایانی اینکه مقبولیت و مشروعیت ساختگی رژیم صهیونیستی در حمله و چنگ و دندان نشان دادن نهفته است؛ هرچند موقت باشد. اگر اسرائیل در آرامش باشد به این معنی است که همسایگان، دست به هجمه نمی‌زنند و اگر این اتفاق بیفتد، اشغالگران دیگر نمی‌توانند ادعا کنند که در معرض تهدیدات هستند و در نتیجه از اروپا و آمریکا اخاذی کنند. اسرائیل قصد دارد این پیام را به غرب و آمریکا ارسال کند که در معرض خطر از ناحیه شمال فلسطین اشغالی، غزه و مرزهایش با سوریه است. مروری بر مواضع «بنیامین نتانیاهو» در سازمان ملل که با ژست‌های مظلوم‌گرایانه، ایران و مقاومت را تهدیدی برای ماهیت رژیم صهیونیستی معرفی می‌کند، گواه این مدعاست؛ رویکردی که همیشه باطل بوده و زوال قریب‌الوقوع این غده سرطانی را موجب شده است./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: حمایت

ارسال نظرات