۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۳
کد خبر: ۵۸۸۹۴۱
رییس جمعیت علمای صور لبنان:

نتانیاهو درپی جبران شکست در نوار غزه است

رییس جمعیت علمای صور لبنان گفت: نتانیاهو با مطرح کردن ادعاهای کذب علیه حزب الله درپی جبران شکست در نوار غزه است.
شیخ علی یاسین رییس جمعیت علمای صور لبنان

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی یاسین رییس جمعیت علمای صور لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته از همراهی برخی سیاستمداران با ادعاهای رژیم صهیونیستی مبنی بر شناسایی و وجود تونل های جبهه مقاومت در اراضی اشغالی انتقاد کرد و گفت: این گونه اظهارات خدمت به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی است که درصدد بهبود وضعیت داخلی کشور خود پس از شکست و رسوایی اخیرش – در نبرد با اعضای جبهه مقاومت در نوار غزه - است.

وی وجود جبهه مقاومت را اساس حمایت از لبنان و آزادی فلسطین دانست و افزود: جبهه مقاومت در لبنان با مجاهدت خود در کنار ارتش به دفاع از لبنان می پردازد و تاکنون طرح های شوم بسیاری از رژیم صهیونیستی را شکست داده است.

رییس جمعیت علمای صور لبنان از مواضع کشورهایی که روز گذشته طرح پیشنهادی ایالات متحده علیه جنبش حماس را رد کردند، تجلیل و قدردانی کرد و افزود: شکست این طرح آمریکایی – اسرائیلی در حالی صورت می گیرد که برخی کشورهای عربی در حال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند.

وی خواستار حمایت بیشتر از مقاومت و ارتش جهت حفظ لبنان شد و بر ضرورت تشکیل هرچه سریعتر دولت و عدم ورود نیروهای امنیتی به مسائل سیاسی تاکید کرد.

گفتنی است که «نیکی هیلی» نماینده آمریکا هفته گذشته پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه کرد که با محکوم کردن مقاومت مردم فلسطین و متهم کردن حماس به تروریسم، به دنبال تشدید فشار بر فلسطینی‌ها بود.

وی در روزهای اخیر بارها جامعه بین‌الملل را به دو بخش حامی تروریسم و مخالف تروریسم تقسیم کرده و گفته بود کسانی که از این قطعنامه حمایت نکنند، نشان می‌دهند که «حامی تروریسم» هستند.

نماینده آمریکا در سازمان ملل پنج‌شنبه شب پیش از آغاز رأی‌گیری مجمع عمومی در مورد این قطعنامه نیز پشت تریبون رفت و سازمان ملل را به جانبداری از فلسطینی‌ها و داشتن گرایش‌های ضداسرائیلی متهم کرد و گفت اگر این قطعنامه تصویب شود، برای سازمان ملل «روزی تاریخی» خواهد بود.

ارسال نظرات