۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۵۸۸۹۹۱
وزیر صنعت، معدن و تجارت:

جنگ اقتصادی تمام عیار علیه کشور تحمیل شده است

رحمانی با تأکید بر تحقق توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی، گفت: جنگ اقتصادی تمام عیار علیه کشور تحمیل شده است.
رضا رحمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در دیدار با امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که مقاوم‌سازی اقتصاد کشور در برابر تحریم‌های دشمنان در اولویت برنامه ها قرار دارد، اظهار داشت: تحقق توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی مورد توجه ویژه است.

وی با بیان این‌که هنوز عده‌ای باور ندارند که در برابر جنگ اقتصادی تمام عیار دشمنان علیه کشورمان مواجه هستیم، افزود: اعتقاد داریم هم مردم و هم مسؤولان در این برهه باید به میزان توان خود تلاش کند، البته در وضعیت داخلی با وضعیت بحرانی شدید روبه‌رو نیستیم، که موارد جزئی نیز در راه رفع است.

رحمانی با بیان این‌که تأمین مواد اولیه تولیدکنندگان، تأمین ارز و حمایت ویژه از تولیدکننده داخلی برای ورود به بازارهای بین المللی و افزایش صادرات از دیگر برنامه های وزارتخانه است، افزود: بعد از تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم، اولویت دیگر برای ما تامین مواد اولیه بود که با اتخاذ برخی تمهیدات، تسهیل شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار مساعدت و هماری علما، روحانیان و حوزه های علمیه در جهت ترویج فرهنگ استفاده از کالای ایرانی، پرهیز از اسراف و مصرف‌گرایی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی شد و تصریح کرد: غیر از دولت، باید علما و روحانیت نیز آموزه های دینی را یادآور شوند که در چنین شرایطی باید هوای یکدیگر را داشته باشیم.

وی با بیان این‌که از هر سه مرحله تحریم آمریکا با موفقیت خارج شده ایم، فزود: بخش عمده‌ای از مشکلاتی که منشأ داخلی دارد که ما خود ایجاد می‌کنیم و یا نمی‌توانیم تصمیم درست و قاطع بگیریم، اعتقاد دارم که در این شرایط نباید خود را درگیر ابلاغیه‌ها نکنیم، سرعت عمل در کار ربطی به تحریم ندارد.

رحمانی همکاری اصناف و بازاریان را مورد تأکید قرار داد و گفت: اصناف و بازاریان نیز بدانند که در جنگ اقتصادی قرار داریم، تأکید داریم اگر قانونی تسهیل‌گر نیست، باید نهایت تلاش را بکنیم تا اصلاح شود ؛ در چنین وضعیتی نظام بانکی نیز باید همراه با سیاست‌های کلی اقتصادی کشور باشد./935/پ203/ب1

ارسال نظرات