۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۱
کد خبر: ۵۸۹۰۴۱
نائب رییس مجلس:

عدالت به معنای واقعی در جامعه پیاده نشده است

پزشکیان با تأکید بر این‌که اگر عدالت در جامعه مورد فراموشی قرار گیرد، منحرف خواهیم شد، گفت: عدالت به معنای واقعی در جامعه پیاده نشده است.
مسعود پزشکیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مسعود پزشکیان، نائب رییس مجلس شورای اسلامی امروز در مراسم بزرگداشت روز دانشجو که در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: حاکمان و سیاستمداران همواره از قانون برای رسیدن به عدالت استفاده می کنند، اما عدالت همواره گمشده بشریت بوده است.

وی با تأکید بر این‌که ذهن دانشجو باید براساس برپایی عدالت باشد، خاطرنشان کرد: متأسفانه رویه‌ای غلط در جامعه حاکم شده که وقتی به قدرت می رسیم، جناح خود را بالا می کشیم، نه عدالت را، هنوز نتوانستیم عدالت را در این کشور برپا کنیم.

پزشکیان ادامه داد: اگر عدالت را اجرا می کردیم، این‌گونه نمی شد که در شهری؛ یک منطقه توسعه پیدا کند و بخش دیگر عقب بماند؛ دانشجو باید مطالبه‌گر باشد و عدالت را از حاکمیت مطالبه کند، اگر عدالت در جامعه مورد فراموشی قرار گیرد، منحرف خواهیم شد.

وی با اشاره به تأکید آموزه های قرآن و دین مبین اسلام مبنی بر توجه و برقراری عدل و قسط در جامعه، افزود: حتی قومیت ها و مذاهب دیگر نیز جز عدالت حرفی ندارند و باید عدالت را پیاده کنیم که متأسفانه هنوز اجرا نکرده ایم.

پزشکیان در ادامه سخنان خود که با بی‌نظمی و شعارهای مختلف عده‌ای از دانشجویان همراه بود، گفت: بنده نگاه خودم را گفتم و اگر شما اعتراضی دارید؛ بیایید نقد کنید؛ با چنین وضعیتی نمی توان حرف از کرسی آزاداندیشی زد، با فحش دادن و فریاد کشیدن به جایی نمی رسیم.

نماینده مردم تبریز در مجلس با تأکید بر این‌که منطقی که فریاد زند؛ منطق نیست، تصریح کرد: بنده به عنوان نماینده، مدعی ام که اگر از دستم بربیاید مشکلات شما را پیگیری می کنم، با داد کشیدن نه شما به جایی می رسید و نه ما می توانیم کمک کنیم.

وی بر عقلانیت و منطق در گقت‌وگوهای متقابل تأکید کرد و افزود: با تهمت و افترا کار به جایی نمی‌رسد، زندگی من شفاف است؛ اگر کسی ادعای مردمی بودن دارد، آن بنده هستم؛ همه دوستانم آمریکا هستند و من اینجا مانده ام؛ بعد از چهل سال طبابت نه سهامی دارم و نه پولی از کسی گرفته ام.

گفتنی است، این مراسم که با شعارهای متفاوت و ایجاد بی‌نظمی از سوی عده‌ای از دانشجویان همراه بود، موجب شد تا نائب رییس مجلس به نشانه اعتراض سخنان خود را نیمه‌تمام گذاشته و تالار وحدت دانشگاه تبریز را ترک کند./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات