۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۵۹۰۲۰۱
مسؤول مدرسه علمیه مصطفی خان ساری:

سبک شمردن مبانی اخلاقی در حوزه آسیب زا است

سبک شمردن مبانی اخلاقی در حوزه آسیب زا است
حجت الاسلام والمسلمین شفیعی با بیان این که سبک شمردن مبانی و اصول اخلاقی در حوزه آسیب بسیاری را با خود به همراه خواهد داشت، گفت: مسائل تربیتی و اخلاقی در مدارس علمیه باید جزء اولویت ها باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد شفیعی، مسؤول مدرسه علمیه مصطفی خان ساری امروز در جمع اساتید و طلاب این مدرسه علمیه، فراگیری علم دین را یکی از مهم ترین وظایف طلاب برشمرد و گفت: حوزه های علمیه در طول تاریخ مهد پرورش عالمان و فرهیختگان دینی بوده است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که همه ظرفیت ها و بسترهای لازم برای تربیت و پرورش یک طلبه نخبه و با اخلاق امروز در جامعه اسلامی فراهم شده است، افزود: نباید این فرصت های ارزشمند با بی برنامه گی هدر داد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مراجع عظام تقلید و علمای بزرگ دین برای رسیدن به چنین جایگاه رفیعی تلاش ها و مجاهدت های بسیاری انجام دادند، گفت: طلبه برای رسیدن به مدارج بالای علمی در حوزه باید جهاد کند.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی با بیان این که امروز دین و ارزش های اسلامی در جامعه مظلوم است و این وظیفه طلاب است تا دین را از مظلومیت خارج کنند، خاطرنشان کرد: طلبه باید به گونه ای درس بخواند و علوم دینی را بیاموزد تا در آینده از آثار وجودی او جامعه به رشد و تعالی دینی و معنوی دست پیدا کند.

مسؤول مدرسه علمیه مصطفی خان ساری با اشاره به این که متأسفانه امروز ارزش های دینی و اخلاقی در جامعه اسلامی کمرنگ شده است، تصریح کرد: حوزه به عنوان پرچم دار ترویج و گسترش مبانی اخلاقی در جامعه، رسالت بسیار سنگینی در تقویت اخلاق دینی در جامعه اسلامی بر عهده دارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که طلبه با اخلاق به طور حتم از یک وجهه و جایگاه بالاتری نسبت به سایر افراد جامعه برخوردار است، خاطرنشان کرد: همراهی علم و اخلاق عامل پیشرفت و موفقیت یک طلبه در عرصه های مختلف به ویژه تبلیغ دین خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی با بیان این که سبک شمردن مبانی و اصول اخلاقی در حوزه آسیب بسیاری را با خود به همراه خواهد داشت، تصریح کرد: مسائل تربیتی و اخلاقی در مدارس علمیه باید جزء اولویت ها باشد.

مسؤول مدرسه علمیه مصطفی خان ساری بر ضرورت مطالعه عمیق و دقیق سیره علمی و عملی فقهای دینی از سوی طلاب جوان حوزه تأکید کرد و گفت: سراسر زندگی عالمان دینی سرشار از درس های ارزشمندی است که در هیچ کتب علمی و تاریخی یافت نمی شود./۹۵۰/پ602/ب1

ارسال نظرات