۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۵۹۰۲۱۱
مدیر حوزه علمیه استان تهران:

وحدت حوزه و دانشگاه به منزله دو بال علمی جامعه به سمت پیشرفت و تعالی است

وحدت حوزه و دانشگاه به منزله دو بال علمی جامعه به سمت پیشرفت و تعالی است
حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق وحدت حوزه و دانشگاه را به منزله دو بال علمی جامعه اسلامی ایران به سمت پیشرفت و تعالی دانست و گفت: اگر حوزه و دانشگاه در کنار هم باشند می‌توانند مشکلات جامعه را به راحتی حل کنند.
حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق مدیر حوزه علمیه استان تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره اهمیت وحدت و حوزه و دانشگاه در تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی، گفت: از آنجایی که حوزه و دانشگاه به منزله دو بال حرکت و تعالی جامعه اسلامی ایران به سمت پیشرفت هستند، اگر با هم و در کنار هم باشند می‌توانند مشکلات جامعه را به راحتی حل کنند.

وی افزود: طبیعی است که در چنین فضایی بحث تئوری وحدت حوزه و دانشگاه مطرح می‌شود، به این معنا که اگر واقعیت‌ها، مباحث علمی و تجربی، اکتشافات و پیشرفت‌های علمی که دانشگاه متکفل آنها است با تعهد و علوم انسانی اسلامی که حوزه متکفل آنها است، عجین شود و به تعبیر دیگر اگر وحدت حوزه و دانشگاه محقق شود، موضوع پیشرفت و تعالی انسان واقعی معنا پیدا می‌کند، آن زمان است که همه پیشرفت‌ها معنادار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق در ادامه بیان داشت: بنابراین وحدت حوزه و دانشگاه هم برای پیشبرد اهداف حوزه موثر خواهد بود و هم برای به نتیجه رسیدن و تعالی اهدافی که دانشگاه در پی تحقق آنها است.

مدیر حوزه علمیه استان تهران با اشاره به اینکه تئوری وحدت حوزه و دانشگاه را بزرگانی همچون شهید مفتح مطرح کردند و بزرگوارانی همچون علامه شهید مرتضی مطهری مبلغ و مروج عینی آن بودند، اظهار داشت: امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب نیز همواره بر وحدت حوزه و دانشگاه تاکید داشتند و دارند.

وی اگر معنای حقیقی وحدت حوزه و دانشگاه به درستی تبیین شود و دانسته شود که مراد از وحدت حوزه و دانشگاه این نیست که حوزه به علومی بپردازد که در دانشگاه مطرح است و یا دانشگاه به علومی بپردازد که در حوزه تحصیل می‌شود و یا وحدت حوزه و دانشگاه به معنای ادغام این دو با هم نیست بلکه معنای حقیقی وحدت حوزه و دانشگاه این است که این دو بازوی علمی و تعالی خود را مکمل هم بدانند یعنی نه دانشگاه خود را بی‌نیاز از علم و معنویت حوزه بداند و نه حوزه خود را جدای از پیشرف‌های علمی و روز دانشگاه بداند؛ بنابراین وحدت حوزه و دانشگاه به این معنا است که این دو خود را مکمل یکدیگر بدانند./813/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات