۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۵۹۰۲۵۰
حجت الاسلام والمسلمین ترابی:

انس با قرآن کریم راز موفقیت طلبه در دوران تحصیل و تبلیغ است

انس با قرآن کریم راز موفقیت طلبه در دوران تحصیل و تبلیغ است
امام جمعه رباط کریم انس داشتن با قرآن کریم را راز موفقیت طلبه در دوران تحصیل و تبلیغ دانست و گفت: انس با قرآن کریم موجب تقویت معنویت در وجود انسان می‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ترابی امام جمعه رباط کریم، امروز در همایش تفکر نقادانه که در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) رباط کریم برگزار شد، گفت: پیامبراسلام بهترین الگو برای تمام عصر‌ها و نسل‌ها است.
وی افزود: انسان با الگو برداری از ائمه اطهار (ع) و تبعیت از فرامین ایشان می‌تواند مراتب کمال را به راحتی طی کرده و به کمال برسد؛ پیامبراسلام نماز را بر هر کار خیری مقدم می‌داشتند.
امام جمعه رباط کریم با بیان اینکه امام حسن عسکری (ع) در زندان سختی‌های بسیاری متحمل شدند، اما هرگز از عبادات و اقامه نماز غفلت نداشتند، ابراز کرد: نقل‌های بسیاری وجود دارد که بدترین افراد در معاشرت با ایشان تربیت شده و در زمره بهترین اشخاص قرار می‌گرفتند.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی در ادامه بیان داشت: زمانی که متوکل دستور داد که امام حسن عسکری (ع) را زندانی کنند دو زندانبان سختگیر را نیز بر ایشان گمارد تا حضرت را بیشتر مورد آزار و اذیت قرار دهند، اما رفتار امام به گونه‌ای بود که بعد از مدتی این دو زندانبان متحول شده و به طور کامل تغییر کردند.
وی با بیان اینکه امام حسن عسکری (ع) در زندان روز‌ها روزه و شب‌ها شب زنده دار بودند، اظهار داشت: سبک و سیره امام حسن عسکری (ع) بهترین الگو برای انسان‌های مومن است، اقامه نماز، زیارت اربعین، انگشتر عقیق، سجده کردن و گفتن ذکر بسم الله الرحمن الرحیم از نشانه‌های انسان مومن است.
امام جمعه رباط کریم با استناد به روایتی مبنی بر اینکه شما شیعیان زینت ما اهل بیت (ع) باشید، گفت: افعال و رفتار انسان مسلمان باید به گونه‌ای باشد که دیگران را به دین مبین اسلام جذب کند بنابراین طلاب توجه داشته باشند با اجتناب از سبک زندگی غربی است که می‌توانند دیگران را به دین مبین اسلام جذب کنند.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی با تاکید بر اینکه طلاب باید از کبر و غرور اجتناب کنند، عنوان کرد: آن چیزی که در میان مردم تاثیر می‌گذارد عمل انسان است؛ یاد خداوند زمینه ساز موفقیت انسان در تمام مراحل زندگی است و فراموشی مرگ و قیامت زمنیه غفلت انسان از خداوند می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین انس داشتن با قرآن کریم راز موفقیت طلبه در دوران تحصیل و تبلیغ است، انس با قرآن کریم موجب تقویت معنویت در وجود انسان می‌شود. /۸۱۳/پ202/ب1
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات