۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۵۹۰۳۵۸
رییس ستاد اقامه نماز:

حضور جوانان باید در مساجد پررنگ شود

حضور جوانان باید در مساجد پررنگ شود
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان این که حضور جوانان باید در مساجد پررنگ شود، گفت: برطرف کردن مشکلات مادی و معنوی مردم، مهم‌ترین کار هیات امنا و روحانیان مساجد است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی امشب در همایش سنگر‌های الهی در مسجد قائم شهر کرمان که به جهت تبیین نقش مساجد در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: ستون دین اسلام نماز بوده که باید مردم به آن اهمیت دهند.

وی افزود: مسجدی امروزه می‌تواند مثمر ثمر باشد که کار‌های فرهنگی در آن برنامه ریزی شود و هیات امنای مسجد باید حضوری دائم در مسجد داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با توجه به این که حضور جوانان باید در مساجد پررنگ شود، بیان داشت: داشتن هیات امنای جوان و حضور زنان جزء هیات امنا از ضروریات هر مسجدی شمرده می‌شود.

رییس ستاد اقامه نماز کشور تصریح کرد: صدای بلندگوی مسجد نباید سبب شود که مردم دچار اذیت و آزار شوند و این کار حرام است.

وی با استناد به آیات کلام‌الله مجید که هر پولی را برای مسجد قبول نکنید، اظهار داشت: سخنرانی میان دو نماز گروگان گیری محسوب می‌شود.

رییس ستاد اقامه نماز کشور گفت: مسجد ارث پدر کسی نیست، اگر امام جماعتی بداند که با رفتن او، تعدادی به مسجد اضافه می‌شوند، باید استعفا دهد.
 
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به این که امام جماعت مسجد باید از سخنرانی کوتاه در مسجد برای مردم استفاده کند، خاطرنشان کرد: هیات امنا زمانی می‌توانند مسجدی فعال در محله داشته باشند که با برنامه ریزی کاری را انجام دهند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مسجد، انقلاب اسلامی را حفظ کرد، بیان داشت: برطرف کردن مشکلات مادی و معنوی، مردم، مهم‌ترین کار در هیات امنا و روحانی مسجد شمرده می‌شود./۹۷۰۷/پ602/ب1
ارسال نظرات