۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۷
کد خبر: ۵۹۰۴۵۸

آیین بزرگداشت آیت الله موحد ابطحی در قم برگزار شد

آیین بزرگداشت آیت الله موحد ابطحی در قم برگزار شد
مراسم گرامیداشت مرحوم آیت الله سید محمدباقر موحد ابطحی با حضور علما، روحانیون، طلاب و همچنین زائران، مجاوران و عموم مردم در قم برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم گرامیداشت مرحوم آیت الله سید محمدباقر موحد ابطحی امشب با حضور علما، روحانیون، طلاب و همچنین زائران، مجاوران و عموم مردم شریف قم در مسجد اعظم قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، این مراسم که مراسم پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله سید محمدباقر موحد ابطحی است، همزمان با شام رحلت شهادت گونه حضرت فاطمه معصومه (س) در جوار بارگاه ملکوتی بانوی کرامت صورت پذیرفت.

آیات امینی، حسینی بوشهری، سعیدی و غروی در این مراسم حضور داشتند؛ همچنین جمعی از طلاب و روحانیون حوزه علمیه اصفهان نیز در این جلسه حضور یافتند.

همچنین نمایندگانی از دفتر مقام معظم رهبری و بیوت مراجع نیز از دیگر حاضران در این جلسه بودند.

مردم در این مراسم همراه قاریان به قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید پرداختند و از درگاه ایزد منان مسألت داشتند تا روح مرحوم آیت الله موحد ابطحی را در شام رحلت شهادت گونه حضرت معصومه (س) بر سر سفره کرامت این بانوی جلیل القدر مهمان کند.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین سید حسن مؤمنی در این مراسم با بیان این که بدون ارتباط با اهل بیت (ع) و ولایت امکان سلوک منتفی است، گفت: سالک راه حق باید با ولایت باشد، زیرا بدون ولایت انسان در مسیر بندگی قرار نخواهد گرفت.

وی ادامه داد: مرحوم آیت الله ابطحی فقیهی مرابط با اهل بیت (ع) بود و این ارتباط را از همان روز‌های نوجوانی با ائمه معصوم (ع) برقرار کرده بود.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با اشاره به این که مرحوم آیت الله موحد ابطحی همواره می‌گفت «من نوکر بقیة الله ام» ابراز کرد: ایشان همواره به ما توصیه می‌کرد تا ارتباط خود را با ولایت حفظ کرده و به امام زمان (عج) خدمت کنیم.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با بیان این که در مخیله مرحوم آیت الله ابطحی جز خداوند نمی‌گنجید، عنوان کرد: اگر ایشان پی می‌بردند که امری واجب است، از انجام ان کوتاهی نمی‌کرد و با استقامت در راه خداوند ایستاده بود؛ جز خداوند در چشم ایشان چیز دیگری جلوه نداشت و در راه بندگی از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کرد. /۸۴۱/پ ۲۰۳/ج
ارسال نظرات