۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۴
کد خبر: ۵۹۰۷۰۴
مدیر کل اوقاف مازندران:

مردمی بودن مهمترین شاخصه روحانیت شیعه است

مردمی بودن مهمترین شاخصه روحانیت شیعه است
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: همراهی روحانیت با مردم یکی از مهم ترین شاخصه های روحانیت شیعه در طول تاریخ بوده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در نشست  آموزشی روحانیان بومی استان با بیان این که روحانیت در همه عرصه و صحنه‌ها کنار مردم بوده است، گفت: همراهی روحانیت مردم یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های روحانیت انقلابی در دهه‌های اخیر بوده است.

وی با بیان این که با بیان این که در طول تاریخ بسیاری از حرکت‌های اجتماعی و سیاسی مردم با رهبری روحانیت شکل گرفته است، افزود: در حال حاضر نیز همراهی و همگامی مردم و روحانیت عامل عزت و عظمت کشور در صحنه‌های مختلف بوده است.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که معاندان و بدخواهان انقلاب بسیار تلاش کردند تا مردم را از روحانیت جدا کنند، خاطرنشان کرد: هوشیاری مردم و روحانیت مانع تحقق توطئه دشمنان شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که روحانیت هیچ گاه نسبت به دین و ارزش‌های اسلامی بی تفاوت نبوده است، بیان داشت: این قشر اثرگذار جامعه همواره مدافع حقیقی دین و اسلامیت نظام بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که انقلاب اسلامی ایران با رهبری و حمایت‌های همه جانبه روحانیت به پیروزی رسید، خاطرنشان کرد: امروز پشتوانه فکری و تبلیغی روحانیت پشتوانه محکمی برای انقلاب و نظام اسلامی است.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که متاسفانه امروز جامعه اسلامی با توطئه‌ها و شبهات بسیاری از سوی دشمنان مواجه است، بیان داشت: روشنگری و آگاهی بخشی روحانیت سد محکمی در برابر توطئه‌های دشمنان است.

وی به اهمیت مشارکت و حضور پررنگ روحانیت در فعالیت‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: روحانیت در همه شرایط حتی در شادی و غم‌های مردم در کنار آن‌ها قرار دارد.
 
حجت الاسلام حیدری در ادامه سخنان خود به نقش مهم روحانیت در نهادینه فرهنگ وقف اشاره کرد و گفت: منبر و خطابه ظرفیت ارزشمندی برای تبلیغ و نهادینه سازی فرهنگ وقف است./950/پ203/ب1
ایمانی
ارسال نظرات