۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۵۹۰۷۴۷

یک شورای بین المللی، نقض حقوق بشر از سوی آل خلیفه را محکوم کرد

یک شورای بین المللی، نقض حقوق بشر از سوی آل خلیفه را محکوم کرد
شورای بین المللی حمایت از محاکمه‌های عادلانه و حقوق بشر، ضمن محکوم کردن نقض حقوق بشر از سوی آل خلیفه، خواستار تحقیق شفاف در این زمینه شد.
به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، شورای بین المللی حمایت از محاکمه‌های عادلانه و حقوق بشر نقض فاحش آرمان‌ها و منشور‌های حقوق بشر از سوی رژیم آل خلیفه را محکوم کرد.

این شورای بین المللی اعلام کرد که زندان‌های برحین اینک به مناسب‌ترین مکان برای خوار شمردن ذات انسانی، اهانت و تحقیر آن تبدیل شده است.

شورای بین المللی حمایت از محاکمه‌های عادلانه و حقوق بشر از همه هیأت‌های و نهاد‌های ذی ربط که زیر نظر سازمان ملل فعالت می‌کنند خواست که تحقیق شفاف در خصوص نقض حقوق بشر از سوی رژیم آل خلیفه صورت دهند.

رژیم بحرین برای خاموش کردن شعله اعتراضات شمار زیادی از رهبران مخالف را بازداشت و با پرونده سازی به زندان‌های طولانی مدت محکوم کرده است.

بحرین از ۱۴ فوریه ۲۰۱۱ (۲۵ بهمن ۱۳۹۰) صحنه انقلاب مردمی ضد رژیم آل خلیفه است. مردم بحرین با برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کارآمدن دولتی منتخب و آزادی زندانیان سیاسی کشورشان هستند.

ناآرامی‌های بحرین تاکنون صدها کشته و هزاران زخمی برجای گذاشته است. رژیم آل خلیفه همچنین هزاران نفر از اتباع این کشور را زندانی و سلب تابعیت کرده که به گفته رهبران معارضان این کشور، سلب تابعیت در واقع اعدام معنوی است./983/ب902/ف
ارسال نظرات