۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۵۹۰۹۸۶
عالم اهل سنت خراسان رضوی:

مرحوم آیت‌الله واعظ زاده خراسانی منادی وحدت بود

مرحوم آیت‌الله واعظ زاده خراسانی منادی وحدت بود
عالم اهل سنت خراسان رضوی با بیان این‌که علمای تقریبی مایه افتخار امت اسلامی هستند، گفت: مرحوم آیت‌الله واعظ زاده خراسانی منادی وحدت بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مولوی سید فاضل حسینی از علمای اهل سنت خراسان رضوی در مراسم دومین سالگرد ارتحال مرحوم آیت‌الله محمد واعظ زاده خراسانی در بیت این عالم فقید، گفت: آموختن علم در دین اسلام امری پسندیده و بر آن سفارش شده است.

وی افزود: پیروان دین اسلام و ادیان دیگر از علوم روزمره بسیار جلوتر بودند و کتاب‌های بسیاری در این زمینه داشتند مراکز علمی را تأسیس و علمای اسلام هم علم را در جامعه نشر دادند علمایی مانند ابوعلی سینا و جامی شاگردانی را تقدیم جامعه کردند تا ذخیره برای امت اسلامی شود.

این عالم اهل سنت یادآور شد: خداوند مقام علم و عالم را بزرگ کرده و برای آنان درجات عالی قرار داده است این افتخار برای امت اسلامی است که آیات قرآن ما را امر به خواندن و نوشتن کرده و خداوند در سوره علق پیامبر را امر به خواندن می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: عالم بهترین فرد در میان انسان‌هاست خداوند انسان را از علق که مراتب پستی است آفریده و او را تا مراحل عالمی ارتقا می‌دهد انسان عالم علی‌الخصوص عالم دینی با سایر انسان‌ها متفاوت است.

مولوی سید فاضل حسینی در ادامه با اشاره به شخصیت مرحوم آیت‌الله واعظ زاده خراسانی گفت: این عالم بزرگوار شاگرد آیت‌الله‌العظمی بروجردی بود او از علمای دانشگاه الازهر متأثر بود استاد فریقین و منادی وحدت بود ایشان هم شاگرد اهل تسنن و هم اهل تشیع داشت.

وی افزود: یک عالم صاحب‌همت معادل یک امت است او متعلق به یک فرقه خاص نبود و متعلق به تمام امت بود فضل عالم بر عابد مانند فضل ماه شب چهارده بر ستارگان است خداوند پیامبر را به سراج منیر و علما را به ستارگان تشبیه کرد.

عالم اهل سنت خراسان رضوی یادآور شد: علمایی که وحدت‌بخش و تقریبی بودند نور آنان بیش از دیگران می‌درخشد آثار بی‌شمار آنان امروز در جامعه برای استفاده سایرین باقی‌مانده است درگذشت ایشان ضایعه بزرگی برای امت اسلامی بود.

وی خاطرنشان کرد: چندی پیش در هند بودم و در مرکز ارشاد عمارت شریعت اسلامی درخواست کتاب معجم فقه القرآن مرحوم آیت‌الله واعظ زاده خراسانی را داشتند این از افتخارات امت اسلامی است که چنین موسوعه ای را ایشان تألیف می‌کنند./934/پ203/ب1

ارسال نظرات