۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۳
کد خبر: ۵۹۰۱۵۲
از سوی شورای عالی حوزه علمیه خراسان؛

۷ رشته مقطع تخصصی حوزه علمیه خراسان تصویب و ابلاغ شد

۷ رشته مقطع تخصصی حوزه علمیه خراسان تصویب و ابلاغ شد
حجت الاسلام بوژمهرانی از تصویب هفت رشته تخصصی برای سطح دو و سه حوزه علمیه خراسان در مقطع تخصصی از سوی کمیسیون تخصصی آموزش شورای عالی حوزه علمیه خراسان خبر داد و از آمادگی برای اجرای یک دور چهارساله از ابتدای سال تحصیلی جدید گفت.
حجت الاسلام حسن بوژمهرانی، مسؤول گروه برنامه ریزی های کلان دبیرخانه شورای عالی حوزه علمیه خراسان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، پیرامون تصویب هفت رشته مقطع تخصصی سطح دو و سه حوزه گفت: در جلسه 85 کمیسیون تخصصی آموزش شورای عالی در بیست و دوم شهریور 97 مقرر شد رشته های تخصصی تصویب شده در شورای برنامه ریزی سابق با تطبیق بر مصوبه شماره یک در شصت و هشتمین جلسه شورای عالی حوزه علمیه خراسان، برای یک دوره از آغاز سال تحصیلی جدید اجرا شود.

کارشناس برنامه ریزی کمیسیون تخصصی آموزش ابراز کرد: دروس عمومی مقطع تخصصی در قالب دوره های چهار ساله، آماده شده است و اکنون هفت رشته مقطع تخصصی سطح دو و سه پیوست شورای برنامه ریزی سابق با عناوین: فقه و اصول، تفسیر و علوم قرآنی، علوم و معارف حدیث، فلسفه و کلام اسلامی، تبلیغ، کلام اسلامی و ادبیات عرب، تطبیق داده شده و برای یک دوره از آغاز سال تحصیلی جدید آماده اجراست.

حجت الاسلام بوژمهرانی بیان داشت: این مصوبه کمیسیون تخصصی آموزش در جلسه هشتادم شورای عالی مورخ هجده مهر 97 بررسی شد و مورد تایید قرار گرفت. بنابراین برای یک دوره چهار ساله اجرا می شود و پس از بررسی محتوای این رشته ها در کمیسیون تخصصی آموزش، ادامه برگزاری دوره های بعدی آن بلامانع است./933/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات