۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۵۹۱۲۳۲
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

آیت الله شاهرودی با کمال تواضع خادم مردم و جامعه اسلامی بود

آیت الله شاهرودی با کمال تواضع خادم مردم و جامعه اسلامی بود
امام جمعه شهرکرد گفت: آیت الله هاشمی شاهرودی در خدمت انقلاب، رهبر انقلاب و مردم بود و با کمال تواضع به مردم و نظام اسلامی خدمت می کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، رحلت آیت الله هاشمی شاهرودی را ضایعه ای بزرگ برای نظام اسلامی دانست و اظهار داشت: ارتحال این عالم ربانی و ملکوتی که به حق شخصیتی علمی، اخلاقی، سیاسی، خدوم و اثرگذار در عرصه های مختلف بود، جانکاه است.

وی با بیان این که آیت الله هاشمی شاهرودی شخصیتی بصیر، کفرستیز، جهادگر و آرام در عرصه های مختلف بود، گفت: آن مرحوم عمری را صرف خدمت به اسلام، مکتب تشیع و حتی آزادگان جهان بشریت برای رهایی از بند ظلم، کرد.

امام جمعه شهرکرد نقش آفرینی در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی را از ویژگی های مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی ذکر کرد و افزود: آن مرحوم در هر عرصه ای که نیاز به وجودش بود به مردم و نظام اسلامی خدمت می کرد.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری با بیان این که آیت الله هاشمی شاهرودی دارای آراء و نظرات بسیار عمیقی در مسائل فقهی و علمی بود، ابراز کرد: آن مرحوم می توانست یک جایگاه بسیار رفیع در حد یک مرجع تقلید در حوزه علمیه داشته باشد اما ترجیح داد در خدمت نظام اسلامی و مردم باشد.

وی با اشاره به سابقه مبارزاتی آیت الله هاشمی شاهرودی در عراق، خاطرنشان کرد: وی سختی ها و شکنجه های فراوانی در عراق متحمل شد و شهادت سه برادر و تلاش های وافرش گواه بر این مدعا است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام خدمات آیت الله هاشمی شاهرودی در انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار داد و افزود: آیت الله هاشمی شاهرودی پس از بازگشت به ایران در خدمت امام راحل و انقلاب اسلامی بود.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: آیت الله هاشمی شاهرودی پس از انقلاب در خدمت رهبر معظم انقلاب بود و با تمام تواضع و فروتنی در مسؤولیت هایی که می پذیرفت به مردم و جامعه اسلامی خدمت می کرد.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری اخلاص و بی ادعایی را از دیگر ویژگی های بارز آیت الله هاشمی شاهرودی دانست و گفت: آن مرحوم شخصیتی بی مدعا و خالص بود و به نظام اسلامی بسیار خدمت کرد.

وی با بیان این که آیت الله هاشمی شاهرودی حق بزرگی بر گردن نظام اسلامی و حوزه های علمیه دارد، ابراز کرد: امیدواریم خداوند متعال بر درجات آن عالم فقید بیفزاید و بتوانیم حقش را ادا کرده و در مسیرش حرکت کنیم./927/ت302/ق

ارسال نظرات