۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۵۹۱۲۹۳
آیت الله سیدان تبیین کرد؛

رؤیت ائمه اطهار در زمان مرگ

رؤیت ائمه اطهار در زمان مرگ
استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان گفت: همه افراد در زمان مرگ پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) را رؤیت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سیدان، استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان در ادامه سلسله جلسات تفسیر قرآن پیش از ظهر امروز در مدرسه آیت الله خویی به رؤیت ائمه اطهار(ع) در زمان مرگ اشاره کرد.

وی با بیان این که در خصوص رؤیت ائمه در هنگام احتضار روایات بسیاری است، گفت: روایات بسیاری که در این زمینه است از جمله در تفسیر فرات کوفی و در کتاب بحارالانوار جلد ۶ صفحه 163حدیث 32 در این مورد اشاره شده است.

آیت الله سیدان به اشتیاق مومن به رفتن با عالم دیگر اشاره کرد و اظهار کرد: خداوند به فرد مومن می فرماید:«پدر تو‌ چه قدر نسبت به تو مهربان بود من از او مهربان تر هستم» مومن چشم باز می کند و همه اهل بیت(ع) را می بیند و‌ کسی که در مسیر ایمان حرکت کرده است خشنود به دیدار آن ها می شود و علاقه مند به رفتن می شود.

استاد حوزه علمیه افزود: مومن با دیدار اهل بیت(ع) خشنود می شود و می داند که چیزی محبوبتر از این نیست که روح از بدنش جدا شود اما فرد کافر نیز اهل بیت را  در زمان مرگ می بیند اما نحوه برخورد آن ها با کافران متفاوت است و با چهره ناراحت یا عصبانی هستند و یا از کافر رو برمی گردانند.

وی خاطرنشان کرد: این سؤال مطرح می شود که چگونه وقتی اهل بیت(ع) در بالین محتضر وار می شوند کسی دیگر آن ها را نمی بیند و یا این که در یک زمان میلیون ها نفر از دنیا می روند و چگونه ممکن است که اهل بیت(ع) در همه جا و در یک زمان وجود داشته باشند.

آیت الله سیدان افزود: به این سوال ها در روایت های مختلف  از جمله در بحارالانوار جلد 6 صفه 200 پاسخ داده شده است که خیلی از چیزها را انسان نمی بیند و احتجاج از رؤیت افراد در زندگی پیامبر(ع) و اهل بیت(ع) دیده می شود.

استاد حوزه علمیه اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) به اذن پروردگار تمثال هایی از خود در ارتباط با افراد مختلف ایجاد می کنند که فرمانده خودشان است و به هر کدام از آن ها فرمان می دهند که در ارتباط با هر کسی چگونه باشد./864/پ202/ب1

ارسال نظرات