۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۵۹۱۴۸۶
امام جمعه بجنورد:

فتنه 88 جنگ لجاجت فتنه‌گران با نجابت رهبری بود

فتنه 88 جنگ لجاجت فتنه‌گران با نجابت رهبری بود
امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه فتنه 88 جنگ لجاجت فتنه‌گران با نجابت رهبری بود، گفت: باید حماسه 9 دی برای نسل‌های فعلی و آتی بازخوانی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در خطبه‌های نماز جمعه بجنورد، با گرامیداشت فرارسیدن یوم‌الله نهم دی‌ماه بر بزرگداشت شایسته این مناسبت تأکید کرد.

وی با بیان اینکه یوم‌الله نهم دی‌ماه حادثه و مناسبت صرف سیاسی نیست، افزود: نهم دی‌ماه یک رویداد واقعی و بخش مهمی از تاریخ این مملکت محسوب می‌شود، زیرا در این روز مردم انقلابی ایران با بصیرت و زمان‌شناسی به عرصه آمده و فتنه گران را از میدان بیرون انداختند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه فتنه 88 جنگ لجاجت فتنه گران با نجابت رهبری بود، خاطرنشان کرد: حماسه 9 دی، هشت ماه بعد از فتنه شکل گرفت و درواقع 9 دی یک حرکت نمادین در تاریخ کشور ایران است.

وی اضافه کرد: کشتی نجات در این فتنه ولایت بود که موجب بصیرت مردم شد و 9 دی محصول مدیریت زیبا در شرایط بحرانی بود که مقام معظم رهبری به نمایش گذاشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی فتنه گران را کسانی دانست که به مسجد حمله و توهین کردند و افزود: آن‌هایی که اکنون در حصر هستند و تاکنون از ملت بابت ایجاد ۸ ماه آشوب در مرکز کشور عذرخواهی نکرده‌اند ازجمله فتنه گران هستند.

امام جمعه بجنورد ادامه داد: باید درس‌های رویداد فتنه 88 و نهم دی بازخوانی شود تا نسل جوان بداند که این کشور این انقلاب را مفت به دست نیاورده است که مفت از دست دهد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسانشمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ترک نیروهای آمریکایی از منطقه گفت: قدرت جبهه مقاومت از ملت ایران و انقلاب اسلامی نشئت گرفته و اراده ملت در برابر هر مانعی پیروز خواهد بود.

وی همچنین در انتهای خطبه‌های نماز جمعه مرکز خراسان شمالی به موضوع بودجه کشور پرداخت و گفت: نمایندگان باید وابستگی کشور به درآمد نفت را کاهش دهند و با وضع قوانین و بودجه مناسب از فرار مالیاتی ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی در کشور جلوگیری کنند تا بتوان از منابع غیرنفتی بودجه کشور را تأمین کرد./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات