۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۵۹۱۵۴۵
سرلشکر صفوی:

ملت ایران با وجود فراز و نشیب ها 40 سالگی انقلاب را باشکوه جشن می گیرند

ملت ایران با وجود فراز و نشیب ها 40 سالگی انقلاب را باشکوه جشن می گیرند
مشاور عالی رهبر معظم انقلاب با اشاره به فراز و نشیب های مسیر انقلاب گفت: ملت بزرگ ایران چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را در 22 بهمن جشن باشکوه می گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی مشاور عالی رهبر معظم انقلاب جمعه شب در مراسم بزرگداشت سالگرد درگذشت استاد سید علی اکبر پرورش که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با اشاره به شخصیت والای علامه طباطبایی گفت: جذبه معنوی و نورانیت علامه در بیت ایشان احساس می شود و انرژی فوق العاده ای در این مکان وجود دارد.

وی با اشاره به پیش رو بودن سالگرد 40 سالگی انقلاب افزود: ملت بزرگ ایران چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را در 22 بهمن جشن می گیرند، در این 4 دهه انقلاب فراز و نشیب هایی داشت و اشخاص نیز بالا و پایین هایی داشتند و این موج همچنان ادامه دارد.

سرلشکر رحیم صفوی با بیان این که از دوره دبیرستان شاگرد مرحوم پرورش بودم، اظهار داشت: مرحوم پرورش از یاران امام و رهبری و خدمتگزار مردم بود که از این صراط مستقیم الهی، صراط خدمتگزاری و صراط روحانیت و جهاد در راه خدا خارج نشد.

وی ادامه داد: مرحوم پرورش در اندیشه و تفکر به دلیل محشور بودن با علمای بزرگ مانند علامه طباطبایی، شهید بهشتی و شهید مطهری دچار اعوجاج و کجی نشد، مرحوم پرورش در سیاست وارد شد و مقام سیاسی گرفت اما در مناصب قدرت دچار غرور و تکبر نشد و از خط امام و رهبری و خدمگزاری خارج نشد.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان این که در جاهایی سیاست با دیانت و اخلاق فاصله می گیرد، ابراز داشت: جمع قدرت و سیاست با دیانت و اخلاق سخت است، وقتی آقای پرورش وزیر بود مانند معلمی دلسوز برخورد می کرد و دچار غرور نشد چون متصل به قرآن و اهل بیت(ع) بوده و خود را ساخته بود.

وی با اشاره به روحیه با نشاط مرحوم پرورش عنوان کرد: آن مرحوم روحیه بشاش و با نشاطی داشت و خوش مشرب و خوش اخلاق بود و با همین اهل شوخی بودن به دیگران روحیه می داد.

سرلشکر رحیم صفوی با بیان این که مرحوم پرورش با بنی صدر درگیر بود، خاطرنشان کرد: بنی صدر انسان مغرور و عجیبی بود اما مرحوم استاد پرورش به صورت منطقی و با شجاعت قاطعیت ایستادگی می کرد، رهبر انقلاب و مرحوم پرورش در زمان عزل بنی صدر درباره این موضوع در مجلس صحبت کردند اما از خط عدالت و انصاف خارج نشدند.

وی اضافه کرد: مرحوم پرورش انسان مطلوب قرآن و اسلام بود و با تمام وجود خدمت می‌کرد، ایشان بر ارتباط ویژه با روحانیت و علما تأکیدداشت و می دانستیم برای در امان ماندن از نفاق باید اسلام را از امثال شهید بهشتی و شهید مطهری بگریم نه دیگران.

مشاور عالی رهبر انقلاب با بیان این که استاد پرورش الگویی برای جامعه و جوانان است، گفت: امروز جوانان باید الگوهای درستی داشته باشند و اجازه ندهیم که دیگران الگوی های باطلی را به جوانان ارائه کنند، باید جوانان خاطرات مرحوم پرورش را بخوانند تا بدانند امثال ایشان چگونه بودند./1323/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
ارسال نظرات