۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹
کد خبر: ۵۹۱۵۴۶
آیت الله مقتدایی خبر داد؛

پیگیری مطالبات اخیر مراجع از سوی شورای عالی در راستای پیشبرد اهداف حوزه

پیگیری مطالبات اخیر مراجع از سوی شورای عالی در راستای پیشبرد اهداف حوزه
عضو شورای عالی حوزه های علمیه از پیگیری مطالبات مراجع تقلید برای پیشرفت فعالیت های حوزه، در قالب مصوباتی در جلسه اخیر شورای عالی حوزه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله مرتضی مقتدایی عضو شورای عالی حوزه های علمیه جمعه شب در مراسم بزرگداشت سالگرد درگذشت استاد سید علی اکبر پرورش که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با اشاره به جلسه جمعه شب شورای عالی حوزه های علمیه گفت: در دوره جدید شورا خدمت مراجع شرفیاب شدیم که هر کدام توصیه هایی برای اشراف بهتر شورای عالی بر حوزه و خدماتی که در حوزه ها می شود تذکرات و رهنمودهایی داشتند.

وی افزود: در جلسه شورای عالی حوزه های علمیه مجموع نظرات و توصیه های مراجع بزرگوار مطرح شد که نیاز بود شورا درباره بخش هایی از این فرمایشات مصوباتی داشته باشد تا شاهد پیشرفت بیشتر کارها در حوزه باشیم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه در ادامه با اشاره به شخصیت مرحوم پرورش گفت: مرحوم پرورش عارفی انقلابی، استادی مهذب و فردی مومن و متعهد بود.

آیت الله مقتدایی با بیان این که مرحوم پرورش با روش و اخلاق و متانت وبرخوردهای متواضعانه، نزد بزرگان احترام ویژه ای داشتند، اظهار داشت: آن مرحوم ملجأ و پناهگاهی برای مردم بود و با روی باز مردم را می پذیرفت.

وی ادامه داد: بر اساس فرمایش امام حسن عسکری(ع) در بهشت بابی به نام معروف وجود دارد که کسی از این در به بهشت وارد نمی شود مگر این که اهل معروف باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که اهل معروف و خیر در دنیا در قیامت هم اهل معروف خواهند بود، ابراز داشت:روایت می فرماید اهل معروف در دنیا کسانی هستند که حاجات مردم را روا کرده و مشکلات آن ها را حل می کنند.

وی عنوان کرد: در قیامت تنها اعمال صالح برای انسان می ماند و به داد انسان می رسد و انسان می تواند به وسیله حسنات خود انسان ها را در قیامت نجات دهد؛ مرحوم پرورش یکی از  مصادیق اهل معروف بود و واقعا خدمتگزار و پناهگاهی برای مردم بود./1323/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 17
ارسال نظرات