۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۵۹۱۵۹۴
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان خبر داد؛

فعالیت 250 کارگاه قالی بافی برای کمک به اعتاب مقدسه

فعالیت 250 کارگاه قالی بافی برای کمک به اعتاب مقدسه
جوینده گفت: در حال حاضر 14 هزار نفر از بانوان استان در 250 کارگاه قالی بافی مشغول به فعالیت هستند و نسبت به ساحت مقدس ائمه اطهار(ع) ابراز محبت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، موسی جوینده، رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی ظهر امروز در همایش سالانه خادمین ستادهای بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی اظهار داشت: مردم استان با توجه به مشکلات اقتصادی تلاش می‌کنند همواره خراسان جنوبی رتبه‌های برتر کشور باشد.

وی با بیان اینکه مردم خراسان جنوبی با فاصله نسبت به سایر استان‌های کشور در کمک به اعتاب مقدسه پیشتاز است، گفت: با توجه به تورم و مشکلات اقتصادی اما کمک‌های مردم استان سال به سال افزایش بی نظیری داشته است.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی افزود: تعهد مردم خراسان جنوبی در سال 97 برای کمک به اعتاب مقدسه مبلغ 3 میلیارد تومان بوده که این رقم در 9 ماهه امسال تحقق یافته است.

جوینده تصریح کرد: سرانه جمع آوری کمک‌های مردمی در کشور مبلغ 3 هزار تومان است اما در خراسان جنوبی علی رغم خشکسالی‌های متوالی بیش از 7 هزار تومان است که این نشان از عنایت و محبت مردم به اهل بیت(ع) دارد.

وی ادامه داد: مردم با کمک‌های خود در پویایی اقتصاد استان نیز مشارکت دارند چرا که این کمک‌های آن‌ها در داخل استان تبدیل به محصول و به عراق ارسال می‌شود.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: مردم امسال با توجه به بحران اقتصادی اما از مسؤولان جلو افتادند و با کمک‌های خود و حضور در پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی تمام معادلات دشمن را خنثی کردند.

جوینده با بیان اینکه مواکب استان در کاظمین هر شب به 15 هزار نفر خدمات اسکان را ارائه می‌دادند، اظهار کرد: مردم از مسؤولان جلو بودند و برخی از مسؤولان در صحنه اربعین حسینی حضور داشتند اما متاسفانه برخی از مسؤولان نیز ما را در میدان اربعین تنها گذاشتند.

وی با بیان اینکه قالی‌بافی در استان نیز احیا شده است، افزود: در حال حاضر 14 هزار نفر از بانوان استان در 250 کارگاه قالی بافی مشغول به فعالیت هستند و نسبت به ساحت مقدس ائمه اطهار(ع) ابراز محبت می‌کنند./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات