۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۵۹۲۰۵۵
مدیر مدرسه علمیه امام صادق شهریار:

روشنگری سیاسی برعهده قشر دانشجو و نخبه حوزوی است

روشنگری سیاسی برعهده قشر دانشجو و نخبه حوزوی است
حجت الاسلام افشار گفت: مسؤولان خوش بین به غرب و بیگانه، چون تفکر انقلابی ندارند اگر هزاران بار دیگر انتخاب شوند برای آن‌ها تفاوتی نخواهد داشت.

حجت الاسلام افشار مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان شهریار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در پاسخ به امکان سازش میان ایران و آمریکا، بهترین پاسخ به این سوال را فرمایشات مقام معظم رهبری دانست و گفت: به فرموده معظم له تا زمانی که کشور از لحاظ سیاسی و اجتماعی و قدرت بین الملل به حاشیه امنی نرسد، مذاکره کردن با آمریکا به هیچ دردی نمی خورد، چرا که تجربه نشان داده است هر زمانی که با این کشورها وارد مذاکره شدیم خسران محض بود.

مومن باید در مقابل حیله دشمن هوشمند باشد

وی در پاسخ به دلیل عدم عبرت اندوزی مسؤولان از عهدشکنی های پی در پی آمریکا ابراز کرد: طبق نصوص مختلف قرآنی و روایی مسلمان باید کیاست و هوشمندی داشته باشد، اما مسؤولان خوش بین به غرب و بیگانه چون تفکر انقلابی ندارند اگر هزاران بار دیگر گزیده شوند برای آنها تفاوتی نخواهد داشت.

استاد حوزه علمیه افزود: مقام معظم رهبری در زمینه های مختلف به ویژه حوزه اقتصاد دستورالعمل هایی را معرفی کرده اند از جمله، برنامه جامع اقتصاد درون پایه و مقاومتی که تفکری نو در عرصه داخلی است.

وی در ادامه تاکید کرد: این افراد مشکلات فکری دارند، تفکرشان سبب می شود که عمل آنها خائنانه شود هرچند سند و مدرکی بر خیانت ذاتی آنان موجود نباشد.

حجت الاسلام افشار با توجه به قاعده فقهی «الاسلام لایعلو و لایعلی علیه» معاهده با شیطان بزرگ را در زمره مشی مسلمانان ندانست و گفت: طبق این قاعده فقهی از رفتار امام راحل در مقابل رییس جمهور شوروی سابق می توان استدلال کرد که مسلمان حتی در مقابل کافر بلند نمی شود چه برسد که پای میز مذاکره آن هم با شیطان بزرگ بنشیند.

حل شدن مشکلات معیشتی مردم در گرو معاهدات برون مرزی نیست

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) با بیان این که داعیه حل شدن مشکلات معیشتی مردم در گرو معاهدات برون مرزی نیست،  گفت: این نوع معاهدات نه تنها مشکلات مردم را حل نخواهد کرد بلکه مضاعف و دوچندان می کند و اوضاع وخیم تر خواهد شد.

وی افزود: به عنوان مثال طبق متن معاهده موسوم به FATF واگذاری اطلاعات همه جانبه جمهوری اسلامی در تمام عرصه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و ... مورد مطالبه است ضمن اینکه به اقرار مسؤولان هیچ ضمانت اجرایی در به نتیجه رسیدن آن وجود ندارد.

استاد حوزه علمیه به افرادی که وعده و وعیدهایی می دهند اما به آنها پایبند نیستند هشدار داد و آنها را در قبال بی تعهدی هایشان مسؤول خواند و گفت: مطمئنا این افراد باید تسلیم قانون شوند، جامعه اسلامی طی این رویدادهای اخیر بایسته است جرات شان را در مطالبه گری از مسؤولان بیش از پیش کنند و خواستار پاسخ مسؤولان برآیند.

روشنگری سیاسی برعهده قشر دانشجو و نخبه حوزوی است

وی در پایان تاکید کرد: مطمئنا حضور افرادی که به نوعی با خیانت در عمل این حکومت را متضرر کردند نباید در بدنه این نظام مقدس جایی داشته باشند که عمل به این مهم مترصد روشنگری های سیاسی است و وظیفه قشر دانشجو و نخبه حوزوی است و از آنان انتظار می رود به این مهم بپردازند./811/ت302/ب1

ارسال نظرات