۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۵۹۲۱۴۵
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

آیت الله هاشمی شاهرودی دست رد به مطرح کنندگان شورای رهبری زد

آیت الله هاشمی شاهرودی دست رد به مطرح کنندگان شورای رهبری زد
نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: جریانی برای رسیدن شورای رهبری فعال بود، اما آیت الله هاشمی شاهرودی دست رد به این جریان زد و فریب آنها را نخورد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی شاهرودی که با حضور علما، روحانیان و مسؤولان در امامزاده یحیی (ع) ساری برگزار شد، گفت: آیت الله هاشمی شاهرودی همواره در مسیر خدمت پایدار و استوار بود.

وی با اشاره به این که وسوسه‌های قدرت و منصب ممکن است در انسان اثر بگذارد و موجب تغییر در رفتار و اخلاق او شود، افزود: آیت الله هاشمی شاهرودی با وجود این که در جایگاه‌های مهم نظام مشغول خدمت بودند، اما شخصیت و رفتار ایشان هیچ گاه تغییر نکرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که وقتی امام راحل بحث ولایت فقیه را مطرح کردند ایشان جزوه بحث امام راحل را به شهید صدر منتقل کردند، گفت: امام راحل، شهید صدر و مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی در عین این که شیوه سنتی فقاهتی جواهری را حفظ می‌کردند، اما با همان شیوه نوآوری نیز داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به این که از جمله نوآوری‌های امام راحل بحث ولایت فقیه است، افزود: ولایت فقیه همان ولایت رسول الله است، شاید برخی علما این مسأله را می‌فهمیدند، اما جرأت بازگو کردن آن را در جامعه نداشتند.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که در میان شاگردان شهید صدر آیت الله هاشمی شاهرودی به سرعت رشد کرد، گفت: این فقیه وارسته در عمر بابرکت خود خدمت بزرگی به معارف اهل بیت (ع) انجام داد.

وی، کتاب فرهنگ فقه را یکی از نوآوری‌های تازه، اما با حفظ سنت و شیوه فقه جواهری آیت الله هاشمی شاهرودی معرفی کرد و افزود: این کتاب ارزشمند بر اساس نوآوری در فقه جواهری به دست آمده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که آیت الله هاشمی شاهرودی با این که از یک جایگاه والای خانوادگی برخوردار بود، اما فضل مضاعف شخصیت ذاتی او سزاوار تکریم بود، بیان داشت: این فقیه ارزشمند در مسائل فقهی مباحث بسیار ارزنده‌ای را از خود به جای گذاشت.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به این که آیت الله هاشمی شاهرودی با توجه به این جایگاه‌های مهمی را در کشور عهده دار بود، اما در این عرصه‌ها امتحان خوبی پس داد، افزود: پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی ارتحال ایشان نشان دهنده رضایت از عملکرد این فقیه وارسته بود.

امام جمعه قائمشهر در ادامه سخنان خود با بیان این که جریانی برای رسیدن شورای رهبری فعال بود، اما آیت الله هاشمی شاهرودی دست رد به این جریان زد و فریب این جریان را نخورد، خاطرنشان کرد: آن‌ها خیلی بها می‌دادند که شما حتما باید در شورای رهبری حضور داشته باشید، اما آیت الله هاشمی شاهرودی ترجیح می‌داد همواره تبعیت از رهبری داشته باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که تألیفات و شاگردان آیت الله هاشمی شاهرودی نشان دهنده جایگاه بالای علمی ایشان در حوزه بود، تصریح کرد: این فقیه وارسته حلقه وصل بین مکتب فقاهتی نجف و قم بود.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که آیت الله هاشمی شاهرودی در عین داشتن مبانی علمی بالا، اما در برابر، ولی امر اطاعت محض داشت، افزود: ایشان همواره پابند به باور‌ها بود و هیچ گاه فریب وسوسه‌ها را نخورد و در منصب‌های مهمی که حضور داشت دنیازده نشد./950/پ210/ب1
ایمانی
ارسال نظرات