۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۵۹۲۱۶۴
امام جمعه بابلسر:

منبر و خطابه بهترین ظرفیت برای تبلیغ فرهنگ زکات در جامعه است

منبر و خطابه بهترین ظرفیت برای تبلیغ فرهنگ زکات در جامعه است
امام جمعه بابلسر، منبر و خطابه را بهترین ظرفیت برای تبلیغ و نهادینه سازی فرهنگ پرداخت زکات در جامعه اسلامی دانست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور، امام جمعه بابلسر امروز در نشستی که با موضوع زکات در این شهرستان برگزار شد بااشاره به آثار فراوان پرداخت زکات در جامعه و اهمیت زکات در فقه و روایات اسلامی گفت: پرداخت زکات یکی از دستورات مورد تاکید خداوند در قرآن کریم است واجرای این فریضه الهی آثار متعددی در زمینه‌های فردی و اجتماعی جامعه به همراه دارد.

حجت الاسلام قلی پور گسترش فرهنگ پرداخت زکات را نیازمند عزم همگانی و اعتقاد راسخ به مبانی دینی دانست و بر لزوم نهادینه کردن همه جانبه پرداخت زکات در جامعه تاکید کرد و افزود: بدون شک با پرداخت زکات بسیاری از معضلات و مشکلات جامعه کاهش می‌یابد و این خود از مهم‌ترین راه‌های دستیابی به عدالت اجتماعی است.

استاد حوزه علمیه مازندران، زدودن فقر و نهادینه کردن عدالت اجتماعی در جامعه اسلامی را از برکات پرداخت زکات عنوان کرد و با بیان این که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مردم به پرداخت فریضه زکات بیشتر توجه می‌کنند، یاد آور شد: نهادینه شدن این سنت دینی موجب تقویت عدالت اجتماعی در جامعه خواهد شد.

امام جمعه بابلسر با بیان این که با بهره گیری از ظرفیت بالای زکات می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی جامعه را کاهش داد، بیان داشت: زکات پتانسیل مناسبی برای برون جامعه اسلامی از بن بست مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است.

حجت الاسلام قلی پور در ادامه سخنان خود با اشاره به این که متأسفانه هنوز فرهنگ زکات در جامعه اسلامی به خوبی نهادینه نشده است، افزود: بخش مهمی از مردم هنوز با کارکرد‌های این سنت ارزشمند دینی آشنا نیستند که در این خصوص باید اطلاع رسانی بیشتری صورت گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران به نقش مهم روحانیت در نهادینه کردن فرهنگ زکات در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: روحانیت با توجه به نفوذ کلامی که در میان مردم دارد بهترین ظرفیت برای گسترش فرهنگ زکات در جامعه اسلامی است.

امام جمعه بابلسر با بیان این که منبر و خطابه بهترین ظرفیت رسانه‌ای برای تبلیغ و نهادینه کردن فرهنگ پرداخت زکات در جامعه اسلامی است، بیان داشت: مبلغان دینی و روحانیت باید از این ظرفیت بالای تبلیغی در جهت آشنا کردن مردم با زکات و کارکرد‌های آن بهره گیرند.

حجت الاسلام قلی پور با اشاره به این که دین مبین اسلام برای رشد و تعالی امت اسلامی راهکار‌های بسیاری را در نظر گرفته است، افزود: متأسفانه امت اسلامی از این ظرفیت‌های به وجود آمده بهره لازم را نبردند./950/پ310/ب1
ایمانی
ارسال نظرات