۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۰
کد خبر: ۵۹۲۲۰۷
آیت الله شب زنده دار:

دستورات الهی و اسلامی در تمام ابعاد زندگی جامعه اجرایی شود

دستورات الهی و اسلامی در تمام ابعاد زندگی جامعه اجرایی شود
عضو فقهای شورای نگهبان با بیان این که ملاک کار انسان باید رضایت الهی باشد،گفت: در همه عرصه ها باید به دنبال اجرا کردن دستورات الهی در جامعه باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدمهدی شب زنده دار عضو فقهای شورای نگهبان درس جلسه درس اخلاق خود با اشاره به فرازهایی از دعای شریف مکارم الاخلاق گفت: امام سجاد(ع) از درگاه الهی درخواست می کند که عمل ایشان احسن اعمال باشد.

وی افزود: این درخواست حضرت برای انسان پیام دارد که به دنبال احسن الاعمال باشد، قرآن کریم اعلام فرموده که هدف از خلقت انسان امتحان کردن و برای این است کسانی که احسن الاعمال را دارند شناخته شوند، نفس عمل و نیت کار انسان باید در مسیر رضایت الهی باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که تنها ملاک انسان باید کسب رضایت الهی باشد، اظهار داشت: اگر طلبه ای به حوزه آمده تا کسب معارف کند باید نیت و اعمال خود را در مسیر رضایت الهی در نظر بگیرد.

وی دستیابی انسان به مقام احسن النیات و احسن الاعمال را نیازمند تلاش و مجاهدت دانست و ادامه داد: انسان باید تلاش کند تا با دوری از معاصی، از خود به ویژه در دوران جوانی مراقبت کند.

آیت الله شب زنده دار با بیان این که کار انسان باید از آلودگی ها و ناشایستگی ها پاک باشد، ابراز داشت: در همه عرصه های سیاسی و اجتماعی باید به دنبال اجرا کردن دستورات الهی در جامعه باشیم.

وی عنوان کرد: رسیدن به مقامات عالی نیازمند دقت انسان در برنامه ها و رفتارها است، گاهی برخی کارها مانع می شود تا عمل انسان بالا برود، به همین دلیل باید مراقبت کرد تا بتوانیم پیشرفت داشته باشیم./1323/پ202/ق

 

گزیده ای خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 6
ارسال نظرات