۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۵۹۲۲۸۵
مسؤول آموزش مدرسه علمیه الغدیر:

حرکت در مسیر ارزش ها سبب مصونیت دربرابر دشمنان است

حرکت در مسیر ارزش ها سبب مصونیت دربرابر دشمنان است
حجت الاسلام نقبایی گفت: تا وقتی که در مسیر ارزش‌ها حرکت می‌کنیم هیچ آسیبی متوجه ما نمی‌شود.

حجت الاسلام نقبایی مسؤول آموزش مدرسه علمیه الغدیر و استاد حوزه علمیه تهران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در پاسخ به امکان سازش میان ایران و آمریکا و حل شدن مشکلات کشور اظهار کرد: سازش بین ایران و آمریکا اگر مقایسه ما قیاس جبهه حق و باطل باشد، بطور کلی جریان حق و باطل امکان جمع شدن با هم را ندارند و هیچگاه سازش ایجاد نمی شود چانکه در تاریخ چنین چیزی به ثبت نرسیده است و با توجه به پیشینه ی ارتباط با آمریکا مطمئنا نه تنها مشکلات معیشتی حل نخواهد شد چه بسا مضاف برآنچه که اکنون قابل مشاهده است شکل پیدا کند.

شیطان شما را با بازی فقر از استقلال می ترساند

وی در ادامه افزود: اگر مراد از حل مشکلات، مشکلات معیشتی و اقتصادی است که این موضوع به نص آیه قرآن و روایات وارده از معصومین(ع) منتفی است، چون در اشارات ایشان آمده است که «الشیطان یعدکم الفقر» شیطان شما را از فقر می ترساند تا به منافع خویش وصول پیدا کند و بین شما عداوت و دشمنی بیندازد.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: بعضی مواقع شاید لازم باشد از بعضی مسائل گذشت تا به مرتبه ای بالاتر رسید و اصلاح شد، همانند شهدایی که از جان و دل مایه گذاشتند تا ایران اسلامی در مرتبه ای قرار گیرد، خانواده هایی که فرزندانشان را روانه ی میدان جنگ کردند تا ارزش ها حفظ شود و از اصول صیانت شود.

برخی به جای اصول، دنبال فروع می روند

استاد حوزه علمیه تهران در پاسخ به اینکه «آیا داعیه داران صلح و سازش با توجه به پیشینه بی تعهدی آمریکا و اصرار بر ایجاد ارتباط با شیطان بزرگ، آیا منافعی را دنبال می کنند؟» ابراز کرد: با توجه به شرایط کنونی جامعه، یک سری شعارها طرفداران خودش را دارد، برخی افراد حاضرند برای جلب رضایت همه جانبه پشت نقاب برخی شعارها قرار گیرند، این افراد ارزش ها و اصول اولیه را نادید گرفته اند و به جای رعایت اصول به فروع پرداخته اند.

حجت الاسلام نقبایی خاطرنشان کرد: کسی که خوابیده است را می شود بیدار کرد، اما آن کس که خودش را به خواب زده است، بیدارشدنی نیست، امیدواریم مسؤولان ذیربط جهل قصوری در برخی اعمال و رفتارهایشان داشته باشند و دچار جهل مرکب نشده باشند.

به گواه تاریخ هیچ ضمانتی به شیطان بزرگ نیست

استاد حوزه علمیه تهران در پاسخ به اینکه «آیا معاهداتی همچون برجام و FATF تضمینی در مقابل حل مشکلات کشور خواهد بود؟» گفت: پاسخ این سوال کاملا روشن است و تاریخ گواه است که هیچ ضمانتی برای عملی شدن وعده های شیطان یزرگ نیست.

مسؤول آموزش مدرسه علمیه الغدیر در پاسخ به «آیا نباید مسؤولان ذیربطی که باعث متضر شدن جمهوری اسلامی شدند پاسخگو باشند؟» ابراز کرد: همه چیز بر می گردد به مطالبه گری های مردمی، و قسمتی از کار به عهده قوه قضاییه است و ضمنا بایسته است روشنگری های لازم نیز از سوی جامعه نخبگانی حوزوی و دانشجو باید صورت پذیرد و بازخواست منطقی و استدلالی به عده ی این قشر نخبگانی است.

حوزه و روحانیت وظیفه روشنگری سیاسی را بر عهده دارند

حجت الاسلام نقبایی در پایان یادآور شد: وظیفه اصلی حوزه و روحانیت بازخواست منطقی و استدلالی و جریان سازی مفید انقلابی گری و بحث میان عموم مردم و روشنگری اصول و پایه های مسائل سیاسی است./811/ت302/ب1

ارسال نظرات