۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۵۹۲۵۷۷
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران همدان:

حوزه علمیه خواهران راه را برای تعالی‌ بانوان گشوده است

حوزه علمیه خواهران راه را برای تعالی‌ بانوان گشوده است
معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران همدان گفت: انقلاب راهبردی رهبر فقید و معمار انقلاب اندیشه‌ها را دگرگون کرد و راه تعالی بانوان را گشود.

مریم جانجان، معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، از فعالیت 11 مدرسه علمیه خواهران درسطح استان همدان خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد 10 مدرسه در مقطع سطح دو و یک مدرسه در مقطع سطح سه فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در 9 مدرسه پذیرش از افراد دارای مدرک دیپلم انجام می‌شود و یک مدرسه در شهر سامن با مدرک زیر دیپلم پدیرش می‌کند.

جانجان با بیان اینکه تاکنون تعداد هزار و 272 نفر دانش‌آموختمه داریم، گفت: حوزه علمیه خواهران استان همدان دارای 160 استاد مجرب و 76 نفر استاد راهنما است و 812 نفر مبلغ تربیت شده است.

وی افزود: هزار و 499 نفر در حال تحصیل در مدارس علمیه خواهران هستند و مدیریت حوزه علمیه خواهران استان همدان نیز دارای 5معاونت تبلیغی و فرهنگی، پژوهشی، آموزشی، پشتیبانی و نظارت و مالی است.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران همدان خاطرنشان کرد: مهم‌ترین ویژگی حوزه علمیه خواهران ادغام عنوان پژوهش در عناوین درسی آموزش است که بر این اساس طلاب در طول تحصیل به صورت آموزشی و کاربردی به پژوهش می‌پردازند.

وی در ادامه سخنان خود تأمین نیازهای معنوی و رشد تعالی انسان‌ها را مهم‌ترین هدف حوزه علمیه عنوان کرد و گفت: حوزه علمیه خواهران نیز در این راستا تأسیس شد.

حوزه علمیه خواهران مولود انقلاب

جانجان اذعان کرد: انقلاب اسلامی ایران و اندیشه‌های راهبردی رهبر فقید و معمار انقلاب، سدها را شکست و اندیشه‌ها را دگرگون کرد و راه را برای تعالی‌ بانوان گشود و علاقه‌مندان به صراط الهی و حبل المتین حضرت لایتناهی وارد حوزه‌های علمیه خواهران شدند.

وی اضافه کرد: هدف، تربیت انسان‌هایی مهذب، متخصص و کارآمد و ارتقای نیروی انسانی در سه عرصه‌ی اخلاقی، علمی و مهارتی در حوزه ماموریت‌ها و ساختارهای اداری مرکز، مدیریت‌های استانی و واحد‌های تربیتی به شیوه جهادی است.

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خواهران تأکید کرد: از جمله دستاوردهای فرهنگی تبلیغی اعزام مبلغان به مراکز مختلف اعم از دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، مجامع عمومی و جهت اقامه نماز، بوده است.

وی افزود: در سال‌های اخیر علاقه تحصیل‌کردگان دانشگاهی برای پیوستن به حوزه و استفاده از فضای معنوی آن افزایش یافته است و بر همین اساس شاهد حضور تعداد زیادی از دارندگان مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاهی در حوزه‌های علمیه خواهران هستیم./979/ت302/ب1

ارسال نظرات