۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۴
کد خبر: ۵۹۲۷۸۰
آیت الله حسینی مازندرانی مطرح کرد؛

سبک زندگی زنان مؤمن براساس سیره اهل بیت است

سبک زندگی زنان مؤمن براساس سیره اهل بیت است
آیت الله مازندرانی گفت: زن مومنه و عفیفه نسبت به دستور خدا و اولیای الهی بی تفاوت نیست و مطابق امر ایشان سبک زندگی و پوشش خود را انتخاب می‌کند.
آیت الله سید رضا حسینی مازندرانی تولیت مدرسه علمیه امام حسین (ع) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره کشف حجاب توسط رضاخان، گفت: رضاخانِ قلدر به علت بی دینی، بی تقوایی و دستور گرفتن از انگلیسی‌ها دستور به کشف حجاب بانوان داد، اما با وجود چنین دستوری زنان مومنه، محجبه و عارفه همواره سعی داشتند حجاب خود را حفظ کنند.

وی افزود: در قرآن کریم آیات زیادی درباره حجاب وجود دارد بنابراین حجاب جزء واجبات دین اسلام است و زنان موظفند زینت‌های خود را از نامحرم بپوشانند؛ برخی مردان اصلاً برای‌شان مهم نیست که مردان دیگر همسر آن‌ها را با آرایش و پوشش غیرمناسب نظاره‌گر باشند، به فرمایش پیامبر اکرم (ص) چنین مردانی وارد بهشت نخواهند شد و حتی بوی بهشت به آن‌ها نخواهد رسید.

استاد حوزه علمیه در ادامه بیان داشت: دومین گروهی که به فرمایش نبی اکرم (ص) وارد بهشت نمی‌شوند مردان زن‌نما و زنان مردنما و سومین گروه افراد دائم الخمر و شرابخواران هستند؛ آرایش و زینت زن و مرد برای یکدیگر از مستحبات است و سبب حفظ عفت و حیای آن‌ها می‌شود؛ باونی مسلمان هیچ‌گاه حاضر نیست هیچ کسی جز شوهرش اندام، نمای بدن و زینت‌های او را ببیند.

تولیت مدرسه علمیه امام حسین (ع) در پاسخ به این سوال که آیا حجاب مانع پیشرفت بانوان می‌شود، بیان داشت: حجاب هیچ‌گاه مانع پیشرفت بانوان نیست؛ جوانان ما به دنبال دختر نجیبه و عفیفه برای زندگی مشترک هستند، اما متاسفانه به دلیل پیدا نکردن مورد مناسب و مطلوب به دنبال ارتباطات نامشروع می‌روند و به نوعی خود را سرگرم می‌کنند.

وی در ادامه افزود: کسی که چادر را به عنوان ححاب برای خود انتخاب می‌کند در واقع تمام بدن خود را با آن می‌پوشاند، اما اگر کسی چادر را انتخاب نکرد می‌تواند با پوشش مناسب بدون اینکه نمای اندام او مشخص شود لباسی در خور شخصیت و شان بانوی مسلمان انتخاب کند.

آیت الله حسینی مازندرانی ابراز داشت: زن مومنه و عفیفه نسبت به دستور خدا و اولیای الهی بی تفاوت نیست و مطابق امر ایشان سبک زندگی و پوشش خود را انتخاب می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امام صادق (ع) می‌فرمایند آراستگی مرد سبب افزایش عفت زن می‌شود؛ زن و مردی که در ملأعام با آرایش و پوشش نامناسب ظاهر می‌شوند زمینه آلودگی و گناه را نه تنها برای خود بلکه برای دیگران نیز فراهم می‌کنند./۹۶۹/ت302/ب1
ارسال نظرات