۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۵۹۳۴۵۴
آیت الله مجتهد شبستری:

خاندان عصمت و طهارت تکیه‌گاهی برای مردم هستند

خاندان عصمت و طهارت تکیه‌گاهی برای مردم هستند
نماینده خبرگان رهبری با اشاره به جایگاه خاندان عصمت و طهارت برای امت، گفت: خاندان عصمت و طهارت مانند تکیه گاه برای مردم هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده خبرگان رهبری پیش از درس خارج فقه خود که صبح امروز یکشنبه در مدرسه علمیه آیت الله ایروانی، برگزار شد ضمن تبریک به مناسبت میلاد حضرت زینت(س) با اشاره به حکمت 106 از نهج الابلاغه گفت: «النُّمْرُقَةُ» به معنای تکیه گاه است، در این حدیث استعاره شده به اینکه خاندان عصمت و طهارت برای امت تکیه گاه هستند و عاقل شخصی است که به این تکلیه گاه تکیه کند، در قرآن نیز آمده امت اسلام از افراط و تفریط و غلو مبرا می باشند.

وی افزود: عبدو مصری در ذیل این حکمت می گوید؛ امیرمومنان(ع) ترازو است، او صراط مستقیم و کشتی نجات است هر فردی از او جلو برود یا عقب بماند اهل هلاکت است و تکیه گاه برای امت اسلام است همانطور که کمر اسلام را آن تکیه گاه وسط آرامش می بخشد. خاندان عصمت و طهارت و در راس امیرمومنان(ع) اینچنین است که به انسان پشت گرمی و آرامش می بخشد. این خاندان بر صراط مستقیم حرکت می کنند و قاصر و مقصر باید به آنها ملحق شوند./816/پ203/ب1

ارسال نظرات