۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۵۹۳۴۶۲
آیت الله تحریری مطرح کرد؛

نقش حضرت زینب در آشکار کردن چهره خبیث بنی امیه

نقش حضرت زینب در آشکار کردن چهره خبیث بنی امیه
تولیت حوزه علمیه مروی گفت: حضرت زینب(س) نقش مهمی در آشکار کردن خباثت چهره بنی امیه داشت که در چهره یزید ملعون به تمام معنا ظهور پیدا کرده بود.

آیت الله محمدباقر تحریری تولیت حوزه علمیه مروی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن عرض تبریک به مناسبت میلاد حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار، گفت: یکی از شخصیت‌های والایی که سبک زندگی صحیح را به ما تعلیم داده حضرت زینب(س) است.

وی افزود: بزرگی این بانوی مکرمه عالَم اسلام هر روز بیشتر برای ما آشکار شده و می‌شود؛ پس از حضرت فاطمه زهرا(س)، حضرت زینب کبری(س) روش و منش عمیقی را برای ما و در مسیر زندگی ما قرار داده است.

تولیت حوزه علمیه مروی ابراز داشت: با وجود اینکه حضرت زینب کبری(س) جایگاه ظاهری امامت را ندارند اما در واقع همان مسیر امامت را طی کرده‌‌اند و خداوند متعال چنین جایگاه پرعظمتی را به ایشان عنایت کرد تا در روز عاشورا پرچم رهبری را در مقاطعی بر دوش این بانوی مکرمه قرار دهد.

وی در ادامه بیان داشت: این بانوی بزرگوار به طور کامل در این رسالت الهی امتحان خود را پس داد و لحظه‌ای از نمایش چهره واقعی ظالم زمانه و حقیقی اسلام و مسلمین یعنی بنی امیه و یزید ملعون، آرام ننشست.

آیت الله تحریری ابراز داشت: قرآن کریم بنی امیه را به عنوان شجره ملعونه معرفی می‌کند که ملعون بودنش همواره باید از سوی مسلمانان و رهبران آنها آشکار شود.

استاد درس اخلاق حوزه علمیه در ادامه افزود: حضرت زینب کبری(س) نقش بسیار مهمی در آشکار کردن خباثت چهره و شجره شیطانی بنی امیه داشت که در چهره یزید ملعون به تمام معنا ظهور پیدا کرده بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فرمایشات و روش‌های این بانوی بزرگوار در تمامی مسائل از جمله عبادی، سیاسی و... برای تمام مردان و زنان عالم اعم از بزرگ و کوچک درس‌های زیادی دارد./۹۶۹/ت302/ب1

ارسال نظرات