۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۶
کد خبر: ۵۹۴۹۲۷
نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت:

کسب رضایت الهی مهم‌ترین توصیه علما به طلاب است

کسب رضایت الهی مهم‌ترین توصیه علما به طلاب است
حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسگر کسب رضایت الهی را مهم‌ترین توصیه علما به طلاب بیان کرد و خشنودی اهل بیت(ع) را سبب رضایت خداوند از انسان دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین قاضی عسگر نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت، امروز در برنامه عطر عاشقی که در حسینیه امام رضا(ع) برگزار شد، گفت: بحث چگونگی پیوند انسان با ائمه اطهار(ع) و خداوند متعال از مباحث بسیار مهم است.

وی افزود: اگر ما بخواهیم در مسیری که آنان برای ما ترسیم کردند گام برداریم نخستین گام اطاعت از آنان است که نتیجه آن اطاعت کسب رضایت الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر با اشاره به اینکه انسان با انجام یک سلسله اعمال می‌تواند رضایت ائمه اطهار(ع) و خداوند متعال را کسب کند، ابراز کرد: لازم به ذکر است که انسان نمی‌تواند در رضایت بین ائمه اطهار و خداوند متعال تفکیک قائل شود چراکه رضایت اهل‌بیت(ع) سبب خشنودی خداوند و خشنودی اهل‌بیت(ع) سبب رضایت خداوند می‌شود؛ بنابراین انسان اعمالی را که موجب رضایت آنان می‌شود را باید انجام دهند.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با تأکید بر اینکه ایمان و انجام عمل صالح دوپایه اساسی برای جلب رضایت الهی به شمار می‌روند، اظهار داشت: دایره ایمان و عمل صالح بسیار وسیع است و تنها به انجام یک سری اعمال خاص خلاصه نمی‌شود.

وی افزود: بنابراین به‌صورت کلی هر عمل صالحی که موجب رضایت اهل بیت(ع) شود رضایت الهی کسب می‌شود. کمک کردن به دیگران، شاد کردن مردم، انجام عبادات واجب، اجتناب از معاصی همه و همه در زمره عمل صالح قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر دررابطه با مساله شکر، گفت: در این زمینه متأسفانه غفلتی صورت گرفته که برخی از مردم تصور می‌کنند شکر همان سپاسگزاری لفظی است درحالی‌که دین می‌گوید شکر سه‌پایه اصلی دارد که یکی از آنان شناخت منعم است.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت در خصوص شناخت منعم، عنوان کرد: انسان باید بداند چه کسی به او نعمت داده و این شناخت با تدبر در عالم هستی حاصل می‌شود چراکه همه عالم هستی مبدأش خداوند است و درک این مهم منجر به شناخت خداوند می‌شود.

وی شناخت نعمت را مرحله دوم انجام شکر بیان کرد و گفت: انسان برای آن‌که بتواند شکر الهی را به‌جای بیاورد باید نعمت و جایگاه آن را بداند. برای مثال انسان زمانی که به نعمت عقل توجه می‌کند درمی‌یابد که اگر عقل نمی‌داشت زندگی او در عالم دنیا بی‌ارزش می‌شد.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر در خصوص سومین مرحله شکر، اظهار داشت: انسان باید بتواند از نعمت الهی برای کسب رضای حضرت حق بهره ببرد، خداوند به انسان زبان داده تا به‌وسیله آنذکر الهی را به‌جای آورد و شاکر خداوند باشد و در راستای کسب رضای الهی از آن بهره ببرد.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت امامت را نعمت الهی برای بشر دانست و گفت: امروز در برخی کشورها مردمانشان همانند عصر جاهلیت بت می‌پرستند و برای آنان غذا می‌برند بنابراین اگر نعمت امامت و نبوت نبود معلوم نبود امروز ما در چه وضعیتی به سر می‌بردیم ازاین‌رو ما باید شاکر وجود چنین مکتبی باشیم.

وی با تأکید بر اینکه مهربانی یک اصل برای جلب رضایت الهی است، بیان داشت: اگر زوجین در زندگی مشترک با یکدیگر مهربان باشند معلوم می‌شود که زندگی آنان مورد رضای خداوند است. امروز در حوزه‌های علمیه مهم‌ترین توصیه علما به طلاب کسب رضایت الهی است، گران‌فروشی، رباخواری، اختلاس، دزدی و ... اعمالی هستند که موجب خشم خداوند می‌شوند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات