۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۵۹۵۰۳۵
همزمان با چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي؛

پژوهشگر حوزه علوم قرآن و حديث تجلیل شد

پژوهشگر حوزه علوم قرآن و حديث تجلیل شد
در قالب طرح "چهل قلم" طی مراسمی از نويسنده و فرهيخته ارزشي و پژوهشگر حوزه علوم قرآن و حديث در مشهد تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، در آستانه چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي در قالب طرح "چهل قلم" طی مراسمی از عليرضا برازش، نويسنده و فرهيخته ارزشي و پژوهشگر حوزه علوم قرآن و حديث به پاس وقف قلم متعهد، بعد از ظهر امروز در استانداری خراسان رضوی تجليل شد.

این مراسم به همت اداره كل كتابخانه هاي عمومي استان خراسان رضوي با هدف تجليل از اهالي قلم متعهد و برجسته و افزايش آشنايي عموم مردم و مسؤولان با نويسندگان متعهد و ارزشي و شناخت هر چه بيشتر آثار فاخر ايشان برگزار شد.

حجت الاسلام علی اکبر‌ سبزیان، مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با بیان این که این مراسم، مجلس تکریم مقام علم و عالم است که سال ها برای دانایی و بصیرت و احیای امر اهل بیت(ع) تلاش کرده اند، گفت: ابتکار عمل کتابخانه های عمومی همزمان با چهلمین سال انقلاب اسلامی، تجلیل از ۴۰ صاحب قلم ارزشی که آثار مکتوب ایشان پشتیبان علمی و عملی جامعه ما بوده اند، است.

وی با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) که می فرماید: «اگر مردم زیبایی کلام ما را بشنوند، از ما اطاعت می کنند.»، اظهار کرد: آثار استاد برازش مستند به روایات اهل بیت(ع) است و ایشان انس با احادیث را موجب لطافت روح خود می داند.

وی افزود: در سراسر کشور از صاحبان قلم در مراسم های متعددی تجلیل می شود اما ما از شخصیتی تجلیل که بیشتر از ۴۰ سال معارف اهل بیت(ع) و سبک‌ زندگی دینی را به رشته تحریر در آورد.

جواد آرين منش، نماينده اسبق مردم مشهد و كلات در مجلس شوراي اسلامي نیز گفت: نکوداشت و تجلیل از عالمان، پژوهشگران خادمان دینی کاری شایسته، گامی مهم در توسعه فرهنگی و اقدامی ارزنده در تشویق و ترغیب پژوهشگران جوان خواهد بود.

وی درباره ابعاد شخصيتي جناب آقاي برازش گفت: وارستگی، تعهد، ایمان همراه با اخلاص و عمل، تواضع، اراده و جدیت در کار از جمله ویژگی های ایشان است و مدیریت زمان و بهره وری مناسب از عمر دارد.

وی با بیان این که این نویسنده ارزشی ۸۰۰ هزار حدیث را جمع آوری کرده است، ابراز کرد: استاد برازش، مهندس قرآن پژوه است که فنون مهندسی را در اختیار معجم نگاری حدیثی قرار داده و در زمان کوتاه آثار ارزنده را به رشته تحریر در آورد، معجم‌ نگاری حدیثی از سابقه کم برخوردار است اما کارهایی خوب انجام شده است که استاد برازش را می توان از پیشگامان معجم نگاری حدیثی برشمرد.

علیرضا برازش، نویسنده و پژوهشگر نیز با اشاره به این حدیث از فاطمه زهرا(س) که می فرماید: «اگر شما عبادت خالص داشته باشید، خدا بهترین مصلحت را برای شما رقم می زند.»، گفت: با چه دعایی این بهترین مصلحت برای من رقم خورده است.

وی با اشاره به حجم وسیع تألیفات خود، اظهار کرد: مطالعه ۸۰ هزار صفحه کار بسیاری می طلبد، برای این منظور از جمعی از همکاران استفاده و موفق شدم تا حجم کثیر تالیف را داشته باشم./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات