۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۵۹۵۰۸۹
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

حمایت و پشتیبانی حوزه از انقلاب بر مبنای تکلیف مداری است

حمایت و پشتیبانی حوزه از انقلاب بر مبنای تکلیف مداری است
حجت الاسلام صادقی گفت: روحانیت هر جا احساس کرد انقلاب نیاز به پشتیبانی و حمایت دارد کاملاً خودجوش و بدون هیچ فراخوان و توصیه‌ای به میدان آمد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در نشست بصیرتی که با موضوع چهل سالگی انقلاب اسلامی در مدرسه علمیه امام صادق (ع) قائمشهر برگزار شد، حوزه علمیه را خاستگاه اصلی انقلاب اسلامی معرفی کرد و گفت: این انقلاب عظیم که امروز جهانی شده از همین حوزه‌ها و با تلاش‌ها و مجاهدت‌های علمای دین آغاز شد.
 
وی با بیان این که نهضت انقلاب بدون همراهی و پرچم داری روحانیت و حوزه‌های علمیه به نتیجه نمی‌رسید، افزود: حضور شخصیتی برخاسته از حوزه در رأس نهضت انقلاب موجب همراهی و پشتیبانی ملت ایران از آن نهضت عظیم دینی شد.
 
حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که حوزه و روحانیت در عرصه‌ها و صحنه‌های مختلف چهل سال گذشته همواره پشتیبان اصلی انقلاب و نظام اسلامی بودند، خاطرنشان کرد: حوزه همواره صیانت و پشتیبانی از انقلاب اسلامی را در همه ادوار تاریخ رسالت و وظیفه اصلی خود می‌دانسته است.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که انقلاب اسلامی بدون حمایت و پشتیبانی حوزه و روحانیت به طور حتم با مشکلات و بحران‌های بسیاری مواجه می‌شد، بیان داشت: اما حوزه‌های علمیه و علمای دین زمینه‌های لازم را برای رشد و پیشرفت هر چه بیشتر انقلاب اسلامی فراهم کردند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در چهار دهه اخیر انقلاب با مشکلات بسیاری مواجه بوده است، گفت: همواره این روحانیت بوده که حتی با قرار دادن خود در برابر هجمه‌ها و تیر‌های زهرآگین دشمن، بحران‌ها و مشکلات را از جامعه اسلامی دور کرده است.
 
حجت الاسلام صادقی با بیان این که روحانیت هر جا احساس کرد انقلاب نیاز به پشتیبانی و حمایت دارد کاملاً خودجوش و بدون هیچ فراخوان و توصیه‌ای به دفاع از انقلاب پرداخته است، افزود: بقا و ماندگاری نظام اسلامی و روحانیت به هم گره خورده است و حوزه و روحانیت امروز نیز همانند گذشته با همه توان از انقلاب و دستاورد‌های ارزشمند نظام اسلامی دفاع و حراست خواهد کرد.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حوزه هیچ گاه در مقام مطالبه گری از انقلاب برنخاسته است، بیان داشت: علیرغم نقش محوری و تعیین کننده حوزه و روحانیت در پیروزی و استحکام پایه‌های انقلاب اسلامی، اما هیچ گاه در پی بهره برداری از این فرصت به وجود آمده برنیامد و همچون گذشته در کنار انقلاب اسلامی به رسالت و وظیفه تاریخی خود پرداخته است.
 
حجت الاسلام صادقی با بیان این که امروز نیز حوزه و روحانیت در کنار نقد‌های دلسوزانه‌ای که نسبت به عملکرد برخی مسؤولان کشور دارند، اما همواره در مقام حامی نظام و مسؤولان خدمت گزار کشور برآمده است، خاطرنشان کرد: حوزه به عنوان یکی از ارکان مهم و حیاتی انقلاب و نظام اسلامی در دهه چهارم انقلاب با قدرت بیشتری در جهت گفتمان سازی در جامعه اسلامی گام برخواهد داشت./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات