۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۵۹۵۱۱۱
مدیرکل ارشاد خراسان جنوبی خبر داد؛

افتتاح و کلنگ زنی 6 پروژه فرهنگی و هنری در دهه فجر

افتتاح و کلنگ زنی 6 پروژه فرهنگی و هنری در دهه فجر
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از افتتاح و کلنگ زنی 6 پروژه فرهنگی و هنری همزمان با ایام دهه فجر در خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، ناصر نبی زاده، مدیر کل  فرهنگ و ارشاد  اسلامی خراسان جنوبی، امروز 7 بهمن در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: بعد از انقلاب اسلامی در حوزه‌های فرهنگی و هنری استان اتفاقات گسترده‌ای صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه دسترسی عمومی مردم به شاخصه‌های فرهنگی و هنری گسترش پیدا کرده است، گفت: انقلاب اسلامی توانست سدهایی را بشکند و با نگاه عدالت محور و نگاه همه جانبه‌ای که وجود داشته این امکان را فراهم کرده که تمام اقشار مردم بتوانند به شاخصه‌های فرهنگی و امکانات و زیرساخت‌های فرهنگی دسترسی پیدا کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: در بعد از انقلاب اسلامی امکان دسترسی عمومی‌تر مردم به فضاهای فرهنگی و هنری فراهم شد و حوزه‌های اندیشه ورزی، خردورزی، آگاهی و جریان مستمر و آزاد اطلاعات و اخبار گسترش یافت.

نبی زاده تصریح کرد: انقلاب اسلامی بستری مناسب برای حضور گسترده اقشار مختلف مردم در حوزه‌های فرهنگی و هنری فراهم کرد و قشر عظیمی از مردم وارد فعالیت‌های فرهنگی شدند.

وی با بیان اینکه تعداد 500 عنوان برنامه فرهنگی و هنری در ایام دهه فجر در استان برگزار می‌شود، ادامه داد: این برنامه‌ها شامل همایش‌ها و جشنواره‌های فرهنگی هنری، مسابقات، شب شعر، کرسی‌های آزاداندیشی، جشن انقلاب، اجرای تئاتر، اکران فیلم و جلسات خاطره گویی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: سالن پلاتو و آمفی تئاتر نهبندان کلنگ زنی شده و در ایام دهه فجر نیز سالن آمفی تئاتر و پلاتوی بشرویه و مجتمع فرهنگی و هنری طبس کلنگ زنی می‌شود.

نبی زاده با بیان اینکه برای ساخت سالن پلاتوی نهبندان و مجتمع فرهنگی و هنری طبس در مجموع یک میلیارد و 100 میلیون تومان اعتبار برآورد شده است، اظهار کرد: همچنین سالن پلاتو و آمفی تئاتر گلبانگ بیرجند در ایام دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در استان، گفت: در ابتدای انقلاب اسلامی هیچ پروژه عمرانی در حوزه فرهنگی هنری در جنوب خراسان وجود نداشت اما امروز تعداد 34 پروژه در استان یا افتتاح شده و یا در حال انجام است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: تعداد 16 پروژه فرهنگی و هنری استان نیازمند مبلغ 16 میلیارد تومان اعتبار است دارد ک تاکنون مبلغ 7 میلیارد تومان اختصاص یافته و در صورت تخصیص مابقی اعتبارات این پروژه‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.

نبی زاده با بیان اینکه تعداد ادارات فرهنگی استان از یک اداره به تعداد 11 اداره رسیده است، بیان کرد: همچنین تعداد خبرگزاری‌های استان از چهار خبرگزاری به 13 خبرگزاری، تعداد سرپرستی نشریات از دو سرپرستی به 33 سرپرستی، تعداد پایگاه‌های خبری و نشریات الکترونیکی از صفر به تعداد 34 پایگاه خبری، تعداد نشریات مکتوب استان از  17 نشریه به تعداد 77 نشریه، تعداد دکه‌های مطبوعاتی از دو دکه به 22 دکه رسیده است.

وی عنوان کرد: تعداد کانون‌های آگاهی و تبلیغات از صفر به 81 کانون تبلیغات، تعداد انجمن‌های فرهنگی، هنری و ادبی از یک انجمن به 33 انجمن، تعداد نگارخانه‌ها از صفر به هشت نگارخانه، تعداد پلاتوها و سالن‌های آمفی تئاتر از صفر به تعداد 12 سالن، تعداد خانه‌های فرهنگ دیجیتال به 6 خانه فرهنگ، تعداد آموزشگاه‌های آزاد هنری و سینمای به 41 آموزشگاه، تعداد چاپخانه‌ها از سه چاپخانه به 56 چاپخانه، تعداد انتشارات از صفر به 24 انتشارات و مؤسسات فرهنگی هنری به 40 مؤسسه افزایش یافته است./9314/پ203/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات