۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۵۹۵۲۰۶
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

انقلاب اسلامی نقشه شوم مستکبران جهان را نقش برآب کرد

انقلاب اسلامی نقشه شوم مستکبران جهان را نقش برآب کرد
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انقلاب اسلامی نقشه شوم مستکبران جهان را نقش برآب کرد، گفت: تا قبل از انقلاب ایران استان مشترک آمریکا و انگلیس بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان استاد حوزه علمیه، یکشنبه شب به مناسبت ایام فاطمیه در مسجد جامع غدیر گفت: دو خطبه حضرت زهرا(س) سراسر پند و اندرز است.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) صاحب علم لدنی بودند، افزود: حضرت در خطبه مسجد به انحراف شدید امت اسلامی بعد از رحلت رسول خدا و غرق شدن آنان در ضلالت و گمراهی اشاره می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با تاکید براینکه روح پاک می تواند به خداوند متصل شود، ابراز کرد: روح پاک می تواند منبع دریافت الهامات الهی باشد. خداوند در قرآن کریم می فرماید: ما همه وظایف مخلوقات عالم بالا و پایین را به آنان وحی کردیم؛ هر موجودی به اندازه ظرفیت وجودی خود می تواند مرکز دریافت الهامات الهی باشد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه امام علی(ع) نخستین مفسر قرآن کریم بعد از رحلت رسول خدا بودند، گفت: کتاب شریف نهج البلاغه بیانگر عمق معلومات و علم حضرت است، علم حضرت به هیچ عنوان قابل قیاس با علم سایر انسان های غیر معصوم نیست.

وی پیروزی انقلاب اسلامی را نتیجه حق طلبی مردم ایران بیان کرد و اظهار داشت: از دوران میرزاآقا خان قاجار که افغانستان از ایران جدا و به انگلیسی ها بخشیده شد در اصل از همان دوران به منافع کشور چوب حراج زده شد تا ایران استان مشترک آمریکا و انگلیس شود اما با پیروزی انقلاب اسلامی این طرح شوم که از ناحیه آمریکا، اسرائیل و انگلیس طراحی شده بود محقق نشد. آنان قصد داشتند مساجد کشور را به آتشکده و کلیسا و کلیه حسینیه‌ها را به انبارهای تجاری تبدیل کنند اما ملت انقلابی اجازه این کار را ندادند که ایران مستعمره مستکبران شود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: چهل سال است که سختی می کشیم اما این سختی ها به بقای دین، معارف اهل بیت(ع) و  قرآن کریم می ارزد. در مسیر الی الله بدون سختی نمی توان عبور کرد. تا ظهور امام زمان(عج) شیعه باید از مسیر سخت عبور کند چرا که سقیفه برای شیعیان یک جاده صاف باقی نگذاشته است.  

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه خداوند اهل بیت(ع) را برای هدایت بشر از عالم ملکوت فرود فرستاده است، گفت: اگر هدایت مردم نبود خداوند آنان را از عالم ملکوت تنزل نمی داد. مقام و جایگاه حضرت علی(ع) به قدری بالا است که در دوران حیاتشان روح ایشان در ملکوت سیر می کرد و پیامبر اکرم فرمودند: اگر نمی ترسیدم از اینکه مردم به جای خداوند تو را بپرستند حتما حقایق وجودی تو را برای آنان آشکار می کردم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انسان با انجام واجبات و ترک محرمات و دور شدن از رذائل اخلاقی می تواند آینه فیوضات الهی شود./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات