۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۵۹۵۲۵۲
نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا:

هنر مهمترین وسیله برای گسترش یک فکر است

هنر مهمترین وسیله برای گسترش یک فکر است
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا گفت: با استفاده از ابزار هنر می توان مسائل مهم و تفکرات انقلاب اسلامی در تاریخ ثبت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حسن کاملی فر، نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا امروز در نشست خبری کنگره فرهنگ و هنر سپاه در تبریز اظهار داشت: برای نشان دادن ظرفیت هنرمندان در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی کنگره فرهنگ و هنر سپاه در تبریز برگزار می شود.

وی ادامه داد: بزرگداشت جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی با تاکید بر شعار محوری افتخار به گذشته و امید به آینده، نمایش توانمندی های فرهنگی و ادبی سپاه پاسداران و رونمایی از چهره های فرهنگی سپاه از جمله اهداف برگزاری این کنگره است.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا اظهار کرد: جامع عمل پوشاندن با تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده حداکثری از شعر و سرود، هم افزایی گروه های هنری سپاه، تجمیع و بهره برداری مناسب از سرمایه انسانی و فرهنگ یاران موجود در این کنگره مد نظر خواهد بود.

حجت الاسلام کاملی فر با بیان این که جشنواره فرهنگی و هنری کنگره شعر سپاه در قالب ۴ بخش برگزار می شود، گفت: هفتمین جشنواره فرهنگی و هنری، هفتمین کنگره شعر سپاه، هشتمین همایش فرهنگ یاران مداح سپاه و اختتامیه فرهنگ و هنر سپاه از بخش های مختلف این کنگره است.

وی افزود: جشنواره فرهنگی و هنری سپاه شامل هنرهای تجسمی در قالب خوشنوسی، کاریکاتور، پوستر و عکاسی است که بخش هنرهای نمایشی نیز در قالب سرود، تک خوانی و اجرای حماسی است.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا با بیان این که کنگره شعر سپاه شامل بخش شعر است، تصریح کرد: در این بخش اشعار به وسیله شاعران سروده خواهد شد. کنگره شعر به صورت اثر محور و رقابتی خواهد بود و در بخش مداحان، کنگره به صورت گردهمایی منطقه ای و کشوری است.

ارسال هزار و ۳۰۱ اثر به دبیرخانه کنگره

وی افزود: محورهای این کنگره با عنوان معنویت و ارتقای روحیه جهادی، امید و ابتکارعمل، حمایت از کالای ایرانی، صبر و استقامت، استقلال و خودباوری است.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا با بیان این که حدود هزار نفر از پاسداران سپاه هزار و ۳۰۱ اثر به دبیرخانه کنگره ارسال کرده اند، عنوان کرد: ۴۵ اثر منتخب در ۳ روز ارائه شده و تجلیل خواهد شد. در این کنگره هنرمندانی از جبهه انقلاب و جبهه مقاومت از کشورهای جمهوری آذربایجان، افغانستان، عراق، لبنان و پاکستان آثار خود را ارائه خواهند کرد.

وی با اشاره به اقدامات محوری این کنگره افزود: رونمایی از ظرفیت های فرهنگی و هنری سپاه، رونمایی از محصولات و تبلیغات سپاه، تجلیل از چهره های انقلاب و جبهه مقاومت، برگزاری نمایشگاه منتخب آثار تجمسی فرهنگ یاران در 50 تابلوی هنری و تجدید بیعت با مقام معظم رهبری از جمله این اقدامات خواهد بود.

برگزاری کنگره فرهنگ و هنر سپاه دهم و یازدهم بهمن

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا اضافه کرد: افتتاحیه کنگره فرهنگ و هنر، همایش مداحان و کنگره شعر سپاه و جشنوراه فرهنگی و هنری سپاه دهم و یازدهم بهمن در پارک شمیم پایداری برگزار خواهد شد. اختتامیه کنگره جمعه ۱۲ بهمن ۸ صبح در تالار اجتماعات مصلی برگزار خواهد شد.

وی گفت: رسیدن انقلاب اسلامی به چهل سالگی با همان اهداف و رویکردها معجزه ای است که باید مورد توجه قرار گیرد. متاسفانه شبهه ای که در این زمینه مطرح است این است که بر روی دستاوردهای ۴۰ سال قبل نمی توان مانور داد چرا که دنیا پیشرفت کرده و اگر انقلاب در گذشته رخ نمی داد باز هم پیشرفت های اکنون به وجود می آمد این در حالی است که اگر سیاست ها، راهبردها و عملکرد پذشته با اکنون مقایسه منصفانه شود مشخص خواهد شد که در این زمینه دستاوردهای بی نظیری به وجود آمده است.

ایران؛ در تکنولوژی سدسازی جزء ۳ کشور نخست دنیا

وی با بیان این که استقلال، مردم سالاری، اعتماد به نفس و تشکیل حکومت اسلامی بدون وجود انقلاب محال بود، ادامه داد: سرعت پیشرفت علم در نظام اسلامی چند برابر بوده به طوری که تولید علم قبل از انقلاب 0.1 درصد بود و اکنون به 0.2 درصد رسیده است.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا تصریح کرد: در 6 سال گذشته میانگین رشد تولید علم کشورهای برتر دنیا 13 درصد بوده ولی میانگین رشد تولید علم کشور ۲۲ درصد شده است.

حجت الاسلام کاملی فر افزود: ایران در بین 57 کشور مسلمان از نظر تولید علم در 6 ماهه نخست سال 2018 رتبه اول را دارد یعنی سرعت پیشرفت علم بسیار بالا بوده است.

وی تاکید کرد: قبل از انقلاب 15 سد در کشور وجود داشت ولی الان از نظر تکنولوژی سدسازی بعد از کشورهای چین و ترکیه جزء ۳ کشور اول دنیا هستیم./935/پ203/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات