۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۵۹۵۲۶۱
رییس کارگروه کارگری و کارآفرینی ستاد مرکزی چهلمین سالگرد انقلاب:

کارگر و کارفرما در جهت برنامه‌های نظام حرکت کنند + فیلم

کارگر و کارفرما در جهت برنامه‌های نظام حرکت کنند + فیلم
صادقی فر گفت: جامعه کار و تولید به هدف خود نخواهد رسید مگر اینکه کارگر و کارفرما در کنار هم در جهت سیاست‌ها و برنامه‌های نظام حرکت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ابراهیم صادقی فر رییس کارگروه کارگری و کارآفرینی ستاد مرکزی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در نشست خبری که امروز در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: دهه فجر امسال رنگ و بوی دیگری دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه هجمه ها و فشارها علیه نظام جمهوری اسلامی ایران شکل دیگری به خود گرفته و ایران نخواهی و ایران هراسی در دنیا از جنس نرم‌ صورت می‌گیرد، فجرخواهی سال ۹۷ از جنس دیگری است.

رییس کارگروه کارگری و کارآفرینی ستاد مرکزی چهلمین سالگرد انقلاب ابراز داشت: نظاماتی که تحت فرهنگ هستند ممکن است تحت فشارهای اقتصادی و سیاسی قرار بگیرند؛ امروز دشمن درصدد است حوزه اندیشه، فرهنگ و باورهای ما را مورد هدف قرار دهد.

وی در ادامه بیان داشت: عده ای سعی دارند بسیاری از باورهای ما را با یک شیبی به سمت حسرت ببرند، این تزریق ناامیدی در حالی است که موفقیت‌های دولت‌ها در سنوات گذشته کم نبوده است.

صادقی فر در ادامه اظهار داشت: یاس و ناامیدی که امروز از سوی برخی گروه ها و افراد به جامعه تزریق می‌شود رنگ و بوی موفقیت ندارد و به صورت سیستماتیک و منظم در قالب جنگ نرم بر اندیشه ها و باورهای مردم تاثیر می‌گذارد.

وی افزود: وزارت کار، رفاه و تعاون اجتماعی برنامه هایی تدارک دیده است که بیشتر از جنس گفتمان است البته نه از جنس صحبت های صرفاً کلیشه ای؛ بحثی که امسال بیشتر به آن خواهیم پرداخت امید و امیدآفرینی است.

رییس کارگروه کارگری و کارآفرینی ستاد مرکزی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب ابراز داشت: امروز امید و امیدآفرینی در جامعه در حال رنگ باختن است اما با مرور دستاوردها می‌توانیم به معنای واقعی این واژه را فهم کنیم و آثار آن را ببینیم.

وی در ادامه بیان داشت: برنامه های امسال وزارت کار دو بخش است که یک بخش آن در سازمان های تابع وزارت کار و بخش دوم در جامعه و گروه های هدف انجام می‌شود؛ جنس برنامه های امسال سیاستگذاری، برنامه ریزی و عملیاتی است.

صادقی فر در ادامه اظهار داشت: در سازمان تامین اجتماعی افتتاح بیمارستان چهل تختخوابی در شهرستان خوی را داریم همچنین برنامه ها و نشست هایی با تشکل های کارگری و کارفرمایی تدارک دیده شده است.

وی ابراز داشت: افتتاح فاز سوم پروژه ستاره خلیج فارس و چند پروژه دیگر از برنامه های وزارت کار است؛ در حوزه سنوات و بازنشستگی، کلنگ زنی خانه های امید لار و نجف آباد همچنین افتتاح پروژه زیتون در رشت را داریم که تمامی اینها در راستای شفاف سازی صورت می‌گیرد.

صادقی فر افزود: همایش هایی در رابطه با مبارزه با پولشویی و افتتاح چند پروژه بانک رفاه و تعاون، تحویل دفترچه های بازنسشتگی به روستاییان و عشایر، افتتاح و بهره برداری از دو پروژه در لرستان، برنامه ریزی برای مرکز فنی حرفه ای شهرستان کوهدشت از دیگر برنامه های اسن سازمان در ایام دهه فجر است.

وی در ادامه بیان داشت: با ابتکار صندوق کار آفرینی امید همزمان ۲۸ پروژه در آذربایجان شرقی و ۴۰ پروژه در شهرهای دیگر با تسهیلات این صندوق افتتاح خواهند شد؛ سازمان بهزیستی نیز غبارروبی از مزار شهدای بی مادر و تحت سرپرستی بهزیستی را در نظر دارد.

رییس کارگروه کارگری و کارآفرینی ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: از دیگر برنامه های این وزارتخانه مسابقات ورزشی و تزیین غرفه های بهزیستی در محل های راهپیمایی است.

وی در ادامه بیان داشت: وزارت کار رفاه و تعاون اجتماعی یک جمع سه جانبه است که اضلاع آن کارگران کارفرمایان و دولت هستند؛ برنامه های این وزارت خانه نیز در راستای همکاری این سه انجام می‌شود.

صادقی فر درباره نقش تشکل های کارگری در وزارت تعاون و پیشرفت کشور گفت: قبل از انقلاب کارگران دوشادوش امام و مردم انقلابی در شکل گیری انقلاب نقش اساسی داشتند، در دوره جنگ کارخانه ها را هدایت کردند و شهدایی در راه اعتلای جامعه اسلامی تقدیم انقلاب کردند.

وی افزود: در دوره جنگ به مدت هفت سال دستمزدها فریز شده بود اما با وجود تمام سختی ها، مشکلات و تورم، کارگران مبارزه و ایستادگی کردند؛ پس از جنگ نیز به همین راه ادامه دادند و در فشارهایی که از سوی دشمنان به ما تحمیل می‌شد در حوادث مختلف از حمایت امام، رهبری و انقلاب دست برنداشتند.

رییس کارگروه کارگری و کارآفرینی ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ابراز داشت: جامعه کار و تولید به هدف خود نخواهد رسید مگر اینکه کارگر و کارفرما در کنار هم در جهت سیاست ها و برنامه ریزی های نظام حرکت کنند.

صادقی فر افزود: این قشر زحمتکش نیز در برنامه خود شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن و نشست میان انجمن های کارگری و کارفرمایی را قرار داده است و در سطح استان ها با کمک شورای هماهنگی استان ها برنامه های کارگری و کارفرمایی استان ها را تنظیم کرده است که هر یک برنامه های مفصلی در جهت نشاط، گفت‌وگو، حل مشکلات کار و تولید، توانمندسازی فرهنگ و فرهنگ کار در برنامه خود دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای ارائه دستاوردهای چهل ساله نظام جمهوری اسلامی نیز پیوستاری آماده شده که بعد از تحویل به شورای سیاستگزاری ائمه جمعه و جماعات از تریبون نماز جمعه به سمع و نظر ملت شریف خواهد رسید./۹۶۹/پ202/ب1

تعداد بازدید : 1
محمدرضا محمودخانی
ارسال نظرات