۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۵۹۵۱۹۱
معاون شورای عالی انقلاب فرهنگی تبیین کرد؛

جایگاه حوزه علمیه در کارگروه فرهنگی ستاد چهلمین بهار انقلاب

جایگاه حوزه علمیه در کارگروه فرهنگی ستاد چهلمین بهار انقلاب
اسحاقی گفت: در چهار دهه‌ای که از انقلاب گذشته است، حوزه های علمیه و روحانیان در تولید محتوا و تبلیغ انقلاب نقش اساسی داشته‌اند‌.

محمد اسحاقی معاون برنامه ریزی و هماهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در پاسخ به این سوال که آیا از ظرفیت های طلاب و روحانیان در کارگروه فرهنگی ستاد مرکزی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب استفاده شده است، گفت: انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی است.

وی افزود: منظور از فرهنگ در جامعه اسلامی، فرهنگ دینی است، شبکه گسترده حوزه های علمیه و روحانیان در نظام فرهنگی ما نقش اساسی دارند؛ در چهار دهه گذشته نیز در تولید محتوا، تبلیغ و ترویج حوزه های علمیه و روحانیان نقش اساسی داشته‌اند‌.

رییس کارگروه فرهنگی ستاد مرکزی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اظهار داشت: در برنامه های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نیز کارگروه ویژه و تخصصی برای حوزه علمیه، دین و معنویت ایجاد شده است که حضور فعال روحانیان را در دستگاه‌‌های مختلف داریم.

وی در ادامه بیان داشت: در کارگروه فرهنگی مذکور نیز در تولید محتوا، ترویج، تبلیغ و حضور مبلغان در سطح کشور توسط نهادهای فرهنگی مانند سازمان تبلیغات، اوقاف و امور خیریه با همکاری حوزه علمیه و معاونت تبلیغ شبکه گسترده‌ای از مبلغان حضور دارند که با دستاوردها و پیشرفت های جمهوری اسلامی و مناطق مختلف جغرافیایی و اقشار مختلف گروه‌های مردمی آشنا شده‌اند.

اسحاقی ابراز داشت: مبلغان روحانی در مناطق موردنظر حضور می‌یابند و درباره چهار دهه گذشته و دهه پنجم با مردم به گفتگو می‌نشینند و بحث و آگاهی بخشی خواهند داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اعتماد مردم با گروه‌های تبلیغی و ترویجی روحانیان، یکی از گروه‌های تبلیغ و ترویجی که بسیار فعال هستند از این قشر خدمتگزار می‌باشند./۹۶۹/ت302/ب1

محمدرضا محمودخانی
ارسال نظرات