۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۵۹۵۶۲۳
وزیر اوقاف مصر:

علما وظیفه حفظ و تقویت نظام اسلامی را دارند

علما وظیفه حفظ و تقویت نظام اسلامی را دارند
وزیر اوقاف مصر با اشاره به اهتمام اسلام به حاکمیت تاکید کرد که علما باید در تقویت و حفظ نظام اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، محمد مختار جمعه وزیر اوقاف مصر در بیانیه‌ای مطبوعاتی  تاکید کرد که اسلام دین نظام است و امور مردم و جامعه بدون وجود یک نظام قانونی دقیق و حاکمی که امور مردم را نظم بخشد، سامان نخواهد یافت.

شیخ جمعه با محکومیت هرگونه کودتا، شورش و هرج و مرج در نظام اسلامی گفت: بهترین راه برای حفاظت از حقوق عمومی و خصوصی به ویژه در مسائل مبتلا به، وجود حکومت، نظام قانونی دقیق و احترام به قوانین کشوری است.

 وی افزود: عقل حکم می‌کند که نظام حکومتی در جامعه وجود داشته باشد تا رفتارهای مردم را نظم بخشیده و مانع از تعدّی به حقوق دیگران شود. همگان موظف به رعایت قانون و حمایت از حفظ و بقای حکومت هستند. دولت‌ها بدون وجود یک نظام مستقرّ باقی نخواهند ماند.

وزیر اوقاف مصر با بیان اهمیت حفظ نظام، وظیفه علما را تقویت بنیه حکومت در جوامع در چهارچوب گفتمان دینی ـ تبلیغی دانسته و خاطر نشان کرد: حضور فعال علما در مسائل اجتماعی نقش بسزایی را در گسترش فرهنگ همزیستی مسالمت‌آمیز و تقویت بنیان‌های تمدن دینی و فرهنگی دارد.

عالم اهل سنت مصر ادامه داد: هرکس باید آغاز کننده مسیر احترام به حاکمیت، حقوق دیگران بوده و در فعالیت‌های اجتماعی تقویت کننده پایه‌های نظام، مشارکت فعال داشته باشد. ثبات و امنیت و به رسمیت شناخته شدن حقوق فردی و عمومی تنها در سایه التزام به حاکمیت و نظام امکان پذیر است.

راه اندازی آکادمی تربیت مبلّغ بین الملل
محمد مختار جمعه وزیر اوقاف مصر بر اهتمام این وزارت به تقویت مهارت‌های تبلیغی، ارتباطی و زبانی ائمه جماعت و مبلغان برای نشر اسلام رحمانی و فرهنگ اعتدالی اسلام با زبان‌های مختلف خبر داد.

مختار جمعه در بیانیه‌ای مطبوعاتی تاکید کرد که برنامه ریزی‌های لازم برای ایجاد آکادمی تربیت مبلّغ صورت گرفته و هدف از راه اندازی این آکادمی آموزش زبان‌های خارجی به طلاب و آماده سازی آنها برای انجام فعالیت‌های تبلیغی در خارج از کشور است.

وی افزود: از میان طلاب ممتاز و علاقه مند به فعالیت تبلیغی در عرصه بین الملل آزمون علمی اخذ خواهد شد و نهایتا 12 نفر از میان واجدین شرایط برای آموزش در هر دوره انتخاب می‌شوند.

وزیر اوقاف مصر خاطر نشان کرد: تا کنون تعداد 100 طلبه برای تبلیغ در عرصه بین الملل ثبت نام کردند. هفته آینده از سوی آکادمی تربیت مبلّغ، آزمونی به زبان انگلیسی برگزار خواهد شد تا با توجه به سطح علمی و مهارت‌های تبلیغی طلّاب، تعدادی برای اولین دوره جذب شوند./981/ب920/ف

محمد رایجی
ارسال نظرات